Saturday, December 23, 2017

ရခိုင္​ဘုရင္​မင္​းျမတ္​မ်ား လက္​ထက္​​ေတာ္​က ေျမာက္ဦး႐ွိ ၿမိဳ႕တံခါးမ်ား

ရခိုင္​ဘုရင္​မင္​းျမတ္​မ်ား လက္​ထက္​​ေတာ္​က
ေျမာက္ဦး႐ွိ ၿမိဳ႕တံခါးမ်ား
🎰🎰🎰🎰🎰🎰🎰🎰🎰🎰🎰🎰🎰🎰
ေျမာက္ဦး​ၿမိဳ႕​ေတာ္​ႀကီးမွာ ...
ၿမိဳ႕ဝင္တံခါးေပါက္ေပါင္း (gates) ၆၄ တန္ ရိွတယ္။
      - ေရေၾကာင္းမွ အဝင္အထြက္ တံခါးေပါက္ ၃၂-ခုနဲ႔
      - ကုန္းလမ္းမွ အဝင္အထြက္ တံခါးေပါက္ ၃၂- ခု၊
      စုစုေပါင္း ၆၄-ခုေပါ့။

     ဒါေပမယ့္ .....
     ဒီတံခါးေတြက လမ္းျပ(usher)ေတြ မပါပဲ  ဝင္ခ်င္သလိုဝင္၊ ထြက္ခ်င္သလို ထြက္လို႔ မရ။

ၿမိဳ႕ေတာ္တခုလံုးကို  ဝကၤပါအလား စီမံထားပါတယ္။
        တံခါးအတုေတြကို ဝင္ေပါက္အစစ္ထင္ၿပီး ဝင္လာရင္ေတာ့ မ်က္စိလည္ လမ္းမွားသြားေပလိမ့္မယ္၊၊

        ေလွ်ာက္လာရင္းနဲ႔ မ်က္စိေအာက္မွာပဲ ၿမိဳ႕ေတာ္တခုလံုး ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး၊
ေတာေတြ၊
ေတာင္ေတြ၊
က်ံဴးေတြကိုသာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
အဲလို တံခါးမ်ိဳးကို ေရွးေခတ္က တံခါးလိမ္လို႔ ေခၚပါတယ္။

          တံခါးေပါက္(gate) အစစ္က သိပ္မရိွလွဘူး။

      (၁)  လူဝင္ေပါက္က  အခုကားလမ္းေျမာက္ဘက္မွာသာ ရိွပါတယ္။

      (၂)  ေငြေတာင္ခံတပ္ ေျမာက္ဘက္မွ ဆင္က်ပ္တံခါးကေတာ့ ဆင္နဲ႔ ဝင္ထြက္လို႔မရ၊ ဆင္စီးလို႔ မဝင္ရတ့ဲ တံခါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

       (၃) ေတာင္ျဖဴေတာင္ အနီးမွာ  မိုးလင္းဝ ဆိုတ့ဲ တံခါးတေပါက္ ရိွခ့ဲတယ္။ ညေနခ်ိန္မွာ လံုးဝ မဝင္ရ၊ ညေန ၆နာရီထိုးတာနဲ႔ ပိတ္တယ္၊ ဒီအေပါက္က ဝင္ခ်င္ရင္ မိုးလင္းေအာင္ထိ ေစာင့္ၿပီးမွ ၿမိဳ႕ထဲကိုဝင္လို႔ ရတယ္။
       ဒါေၾကာင့္ ဒီတံခါးကို (မိုးလင္းမွ ဝင္ရတ့ဲ+အေပါက္အဝ=) မိုးလင္းဝလို႔ ေခၚၾကတာ ျဖစ္ ျဖစ္တယ္။
         သွ်စ္ေသာင္းဘုရားရိွ အာနႏၵာ စျႏၵား ေက်ာက္စာကို ဘုရင္မင္းပင္ႀကီးက ဒီတံခါး အနီးမွ သယ္ယူလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

      (၄) ေမာလိပ္ကန္ရဲ့ အေ႐ွ႕ဘက္၊ စံကားေတာင္ထိပ္မွာ တံခါးေပါက္ တခု ရိွခ့ဲတယ္။ ေမာလိပ္တံခါး၊ စံကားေတာင္တံခါးလို႔ ေခၚၾကပါတယ္။
      ႏိုင္ငံျခားသားေတြ၊ သံတမန္ေတြ အဓိက ဝင္ထြက္သြားလာခ့ဲတ့ဲ တံခါးေပါ့။ ဒီ တံခါးေပါက္ကို နင္းေက်ာ္မိတာနဲ႔ နန္းျမိဳ့ေတာ္ကို အေပၚစီးက တင့္တယ္စြာ ႐ႈျမင္ရပါတယ္။ မသူေတာ္ေတြ ပါလာရင္လည္း ပူစရာ မလို၊ တံခါးေစာင့္(janitor)ေတြက အေပၚစီး(အေဝးႀကီး)မွ ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးလို႔ ရတ့ဲ တံခါးေပါ့။

      (၅) ဆင္ျဖဴေတာ္သာ ဝင္ထြက္သြားလာခြင့္ ရိွတ့ဲ ဆင္ျဖဴ တံခါး၊

      (၆) နန္းတြင္းသူ/သားေတြသာ ဝင္ထြက္ခြင့္ရတ့ဲ နန္းသားကန္ တံခါး၊
     (ဒီတံခါး ၂ေပါက္က အခုအခ်ိန္မွာ  အစအနေတာင္ ႐ွာလို႔ မရေတာ့ၿပီ)

      (၇) ေမာက္ေတာ္တံခါး၊ (ၿမိဳ႕ေတာ္ အေနာက္ဖက္)
      ဒီတံခါးက အျပစ္သားေတြကို သြြင္းတ့ဲ
တံခါးတခု ျဖစ္ပါတယ္။

      (၈) လက္ေဆးကန္တံခါး၊ (ေတာင္ဖက္)
        ဒီတံခါးမွာ တံခါးရြက္ေတြက အလြန္ႀကီးမားပါတယ္။ လူအားနဲ႔ ဆြဲမ လို႔ မရ။ ယႏၱရား ခလုတ္မ်ား တပ္ဆင္ၿပီး ဖြင့္ရ ပိတ္ရတ့ဲ တံခါးႀကီးမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။  နန္းၿမိဳ႕ထဲမွာ ဒီလို တံခါး ၁၆ ခု တိတိ ရိွခ့ဲ ဖူးပါတယ္။

        (၉) ေျမာက္တံခါး (သ်ွစ္ေသာင္းအနီး)

        (၁၀) ရန္ေနာင္တံခါး(အေ႐ွ႕ဖက္)
        ဒီတံခါး ၄ေပါက္ကေတာ့ ဝင္းေတာ္နဲ႔ ဒါ႐ိုက္ ဆက္သြယ္ထားတ့ဲ ပင္မတံခါးေပါက္ႀကီးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

         (၁၁)  ၾကခတ္စားအမတ္က တည္ေဆာက္ရ တာဝန္ယူရတ့ဲ တံခါးေပါက္ တခုလည္း ရိွခ့ဲတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထိုတံခါးကို ၾကခတ္စားတံခါး(ၾကခတ္တံခါး) ေခၚၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

        ဒီတံခါးေတြ အကုန္လံုးကို ဘုရင္မင္းေစာမြန္က ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ တည္ဦးစကပင္ တည္ေဆာက္ခ့ဲတာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ကိုးကား>>>ဆရာႀကီး ဦးဦး သာထြန္းေျပာစကားမ်ားမွ
{{​( Arker - အာကာစိုး၏ ရွင္​းလင္​း​ေဖာ္​ျပမႈ႕အား တဆင္​့ပြားယူ​ေဖၚျပျခင္​း ျဖစ္​ပါသည္​}}}

Credit Saw Mya Thandar

"ေစတီေတာ္ မ်ား မွာ တည္ထားေလ့ရွိတဲ႔ တံခြန္တိုင္ နဲ႔ ဟသၤာရုပ္ တို႔ရဲ႕ အဓိပၸါယ္"

▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬
"ေစတီေတာ္ မ်ား မွာ တည္ထားေလ့ရွိတဲ႔
တံခြန္တိုင္ နဲ႔ ဟသၤာရုပ္ တို႔ရဲ႕ အဓိပၸါယ္"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

မိမိတို႔ "ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ"ဆိုတာ ယဥ္ေက်းမႈသုခုမအလင္းေတြ ထည္ဝါခဲ့ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိၿပီး ျဖစ္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေခတ္သစ္မွာ အခ်ိဳ႕အရာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မရွင္းမလင္း႐ုံမက ေယာင္ဝါးဝါးေတြ ျဖစ္လို႔ ေနၾကပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ
"တံခြန္တိုင္"ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပရရင္-
"တံခြန္တိုင္"လို႔ ေခၚရျခင္းက-ဘုရား ပုထိုး ေစတီေတာ္ေတြရဲ႕အနီးမွာ တိုင္ေတြ စိုက္ထူထားတတ္ၾကပါတယ္။အဲဒီတိုင္ေတြရဲ႕ ထိပ္ဖ်ားမွာ "တံခြန္"ေတြကို လႊင့္ထူထားၾကလို႔ "တံခြန္တိုင္"လို႔ ေခၚပါတယ္။ 

"တံခြန္"ဆိုတာ -ေရွးအခါက -ယာဥ္ရထားေတြ
-အေဆာက္အဦေတြမွာ ထင္ရွားေပၚလြင္ေအာင္ တင့္တယ္ေအာင္ လႊင့္ထူေလ့ရွိၾကတဲ့ "အလံ"ကို "တံခြန္"လို႔ ေခၚျခင္းပါ။

-တံခြန္လုံး
-တံခြန္ျပား
-တံခြန္ကုကၠား စသျဖင့္ မ်ားစြာရွိၾကေပမယ့္
"တံခြန္တိုင္"မွာ တပ္ဆင္ေလ့ရွိတဲ့ "တံခြန္"ေတြကေတာ့ "လုံးဝန္းၿပီး ရွည္ေျမာေျမာသ႑ာန္ရွိကာ ဝါးနဲ႔ ရက္လုပ္ထားတဲ့ တံခြန္"ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

"ဝါး"ကို အေခြလိုက္ျပဳကာ အေပၚကေန "စကၠဴ"ကပ္ၿပီး စကၠဴေပၚမွာ "ဗုဒၶဝင္ျဖစ္စဥ္ေတြ ဗုဒၶမုခပါဌ္ဓမၼ"ေတြကို ေရးသားထားၾကပါတယ္။

ဒါေပမယ့္
ယခုအခါမွာေတာ့ "တံခြန္တိုင္"ေတြမွာ ခ်ိတ္ဆြဲတင္ရမယ့္ ""ေတြ မေတြ႕ရသေလာက္ ရွားပါးေနၿပီလို႔ သုေတသီတို႔က ဆိုၾကပါတယ္။

ေရွးက "တံခြန္တိုင္"ကို "သစ္ေတြ ,ဝါးေတြ"နဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေပမယ့္တံခြန္ ေႏွာင္းခတ္မွာ "အု႒္,အဂၤေတ"ေတြနဲ႔သာ ျပဳလုပ္ၾကပါေတာ့တယ္။

   "တံခြန္တိုင္"ဆိုတာတိုင္ျမင့္ျမင့္ထူကာ အေဝးကေန ျမင္ႏိုင္ေအာင္
"တံခြန္လုံး ,တံခြန္ျပား"ေတြ ခ်ိတ္ဆြဲထားၾကၿပီး -“ဒီေနရာမွာ
ဘုရား ပုထိုး ေစတီ ရွိတယ္။ လာေရာက္ ဖူးေျမႇာ္ပူေဇာ္ၾကပါ”
ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္အဓိပၸာယ္နဲ႔ စိုက္ထူထားတဲ့အရာလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ 

"တံခြန္တိုင္"ထိပ္မွာ ထုလုပ္ထားတဲ့ "ဟသၤာ႐ုပ္ပုံ"ကို ရႈၾကည့္ရင္ေတာ့-
“ေသျခင္းတရား ဟာ လ်င္ျမန္လြန္းလွပါတယ္။ မေသရာဆီ သြားဖို႔
မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆဘဲ ဒါန  -သီလ -ဘာဝနာမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖို႔ရန္ ဒီေနရာဆီ လာၾကပါ။

ဒီေနရာမွာ မေသရာဆီ ပို႔ေပးမယ့္ ဘုရား ေစတီေတာ္
တရားေတာ္ေတြ ရွိပါတယ္” -လို႔ ဖိတ္ေခၚခ်င္လို႔ "တံခြန္တိုင္"ကို ထူထားၾကတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဘာကို ေထာက္ဆၿပီး သိရလဲဆိုရင္"ဇဝနဟံသဇာတ္ေတာ္"ကို ေထာက္ဆၿပီး သိရပါတယ္။

"တံခြန္တိုင္နဲ႔ ဟသၤာ"
--------------------------

"ျမတ္စြာဘုရားရွင္"ဟာ  "အေလာင္းေတာ္ ဘ၀"က "ဇ၀န"မည္တဲ့ "ဟသၤာမင္း" ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဟသၤာ ေပါင္း ကိုးေသာင္း အၿခံအရံ ရွိပါတယ္။ သူ႔မွာ ညီငယ္ ဟသၤာႏွစ္ေကာင္လဲ ရွိၿပီး "စိတၱကုဋ္ေတာင္"မွာ ေနထုိင္ၾကပါတယ္။

တစ္ေန႔မွာ ညီငယ္မ်ားက "ေန"နဲ႔အၿပိဳင္ ပ်ံသန္းလိုတာေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕အစ္ကို "ဟသၤာမင္း"ဆီမွာ ခြင့္ေတာင္းပါတယ္။ ညီငယ္မ်ား လမ္းခရီးမွာ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တာကို သိတဲ့အတြက္ ခြင့္မျပဳခဲ့ဘူး။

ညီငယ္ (၂)ေကာင္ဟာ အစ္ကိုရဲ႕စကားကို နားမေထာင္ဘဲ ေနနဲ႔ၿပိဳင္ဖို႔အတြက္ "ေန"မထြက္မီကတည္းက "ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ထိပ္"ကေန သြားေစာင့္ေနပါတယ္။ "ေန"ထြက္တာနဲ႔ "ေန"နဲ႔အၿပိဳင္ ပ်ံသန္းၾကပါတယ္။

လမ္းခရီးမွာ "ေန"ရဲ႕အရွိန္ေၾကာင့္ "အငယ္ဆံုးေကာင္"ရဲ႕အေတာင္မွာ မီးစြဲေလာင္ပါတယ္။ဒီအေၾကာင္းကို "ဟသၤာမင္း" ၾကားသိတဲ့အခါ လ်င္ျမန္တဲ့အဟုန္နဲ႔ပ်ံလာကာ "ညီငယ္"ကို ကယ္ၿပီး "စိတၱကုဋ္ေတာင္"ကို ပို႔ေပးခဲ့ပါတယ္။ မြန္းတည့္အခ်ိန္ေရာက္တဲ့အခါ
"အႀကီးေကာင္"ဆက္လက္ၿပီး မပ်ံႏုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ "စိတၱကုဋ္ေတာင္"ကို ပို႔ေပးခဲ့ရျပန္တယ္။

"ဟသၤာမင္း"က သူလဲ "ေန"နဲ႔အၿပိဳင္ပ်ံသန္းၿပီး သူ႔ရဲ႕အဟုန္ကို စမ္းသပ္ခဲ့ပါတယ္။ အက်ဳိးမရွိေၾကာင္း ျမင္ရတဲ့အခါ အဲဒီလိုပ်ံသန္းျခင္းကို ရပ္နားၿပီး "ဗာရာဏသီၿမိဳ႕"ကို ပ်ံလာခဲ့ပါတယ္။

"ဟသၤာမင္း"ရဲ႕အရိပ္ဟာ "ဗာရာဏသီၿမိဳ႕"တစ္ခုလုံးကို လြမ္းမိုးသြားပါတယ္။  ဒီလို ထူးဆန္းတဲ့အေၾကာင္းအရာကို "ဗာရာဏသီမင္း"က သူ႔နန္းေတာ္ထဲ ေရာက္လာတဲ့ "ဟသၤာမင္း"ကို ေမးတဲ့အခါ -သူဟာ "ေနနဲ႔အတူ ပ်ံသန္းႏုိင္ခဲ့တယ္"ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

"မင္းႀကီး"က -
-"ဟသၤာမင္းရဲ႕ အဲဒီအဟုန္ကို ျမင္ခ်င္တယ္"လို႔ ေျပာတဲ့အခါ "ဘုရားအေလာင္းဟသၤာမင္း"က -ေနနဲ႔အဟုန္မၿပိဳင္ဘဲ
-အဟုန္တူတဲ့ ေလးသည္ေတာ္ ေလးေယာက္ကို ေခၚၿပီး ေက်ာျခင္းကပ္ရပ္ေစကာ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကို ျမား တစ္စင္းစီ ပစ္လြတ္ေစခဲ့ပါတယ္။

"ခ်ဴလုံး" ဆြဲထားတဲ့"ဟသၤာမင္း"က လ်င္ျမန္တဲ့အဟုန္နဲ႔ "ျမားေလးစင္း"ကို ဖမ္းယူကာ ေလးသမားမ်ားရဲ႕ အနီး ခ်ထားခဲ့ၿပီးမွ "တုိင္ထိပ္"မွာ ရပ္နားေနလိုက္ပါတယ္။ လ်င္ျမန္လြန္းတဲ့အတြက္ "ဟသၤာမင္း"ကို မျမင္ရဘဲ ခ်ဴသံသာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။

"မင္းႀကီး"က -"ဒီထက္ျမန္တဲ့အဟုန္ ရွိပါဦးမလား"-လို႔ ေမးတဲ့အခါ -

"ဘုရားအေလာင္းေတာ္"က "ဒီအဟုန္ထက္
အဆတစ္ရာ,အဆတစ္ေထာင္,အဆတစ္သိန္း မက ျမန္တဲ့ အရာရွိပါတယ္။
အဲဒါကေတာ့ "ေသျခင္းတရား"ပါပဲ"-လို႔ ေျပာလုိက္တဲ့အခါ
"မင္းႀကီး"ထိတ္လန္႔ တုန္​လႈပ္​သြားပါတယ္​ ။
"ဟသၤာမင္း"က "မင္းႀကီး"ကို တရားေဟာၿပီး သက္သာရာ ရေစခဲ့ပါတယ္။

   အထက္ပါ "ဇဝနဟံသဇာတ္ေတာ္"ကို ၾကည့္ရႈၿပီး ဆိုလိုခ်က္ သေဘာအဓိပၸာယ္ ေပၚလြင္ေလာက္ၿပီလို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။

"ဟသၤာမင္း"ရဲ႕ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ "ပါရမီ စရိယ"ဇာတ္မ်ားစြာမွေန ေႏွာင္းလူေတြ-
-အသိရေအာင္
-သဒၶါေပါက္ေအာင္
-ဖူးေျမႇာ္တတ္ေအာင္
-အမွတ္တရရွိေအာင္ ထုလုပ္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

"သိၾကား႐ုပ္နဲ႔ နတ္မင္းႀကီးေလးပါး"
--------------------------------------------------------
  ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ "တံခြန္တိုင္"ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္
-ျမင့္မားေျဖာင့္တန္းရွည္လ်ားတဲ့ "အု႒္တိုင္"နဲ႔
-အဲဒီ"အု႒္တိုင္"ရဲ႕ေျခရင္းမွာ "ပလႅင္ခုံ" ရွိပါတယ္။

အဲဒီ"ပလႅင္ခုံ"ေပၚမွာ "ဗဟိုတိုင္"ကိုပတ္ရံၿပီး "နတ္႐ုပ္,သိၾကား႐ုပ္ ,ျဗဟၼာ႐ုပ္"ေတြ ျခယ္လွယ္ဆင္သေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

တိုင္ရဲ႕ထိပ္မွာေတာ့ "ဟသၤာ"-သာမက
-ကရဝိက္
-ဂဠဳန္
-ျပာႆႆ     ဒ္ ေစတီ စသည္ကို တင္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။

  ေရွးကေတာ့
"တံခြန္တိုင္"ဆိုရင္ -
အေျခမွာ "သိၾကား႐ုပ္"ပါမွ အဂၤါစုံတယ္လို႔ မွတ္ယူၾကၿပီး "သိၾကား႐ုပ္"ကို မပါမျဖစ္ေလးနက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ ထည့္ေပးၾကျခင္းပါ။

ထုလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ "သိၾကား႐ုပ္ရဲ႕ ဟန္"ေတြကလည္း

(၁)သိၾကားမင္း ခ႐ုသင္းကိုင္ေနဟန္
(၂) ရွိခိုးေနဟန္
(၃)  သံတုတ္(ဝရဇိန္)လက္နက္ကိုင္ေနဟန္
(၄) ေစာင္းပိုက္ေနဟန္-ဆိုၿပီး "ေလးမ်ိဳးေလးစား" နဲ႔ ဟန္အသီးသီးမွာ အထိမ္းအမွတ္ေတြ အသီးအသီး ရွိၾကပါတယ္။

၁)သိၾကားမင္း ခ႐ုသင္းကိုင္ေနဟန္

"ျမတ္စြာဘုရား" ပြင့္ေတာ္မူစဥ္က -
-"သိၾကားမင္း"ဟာ "ခ႐ုသင္းမႈတ္ၿပီး ပူေဇာ္"ခဲ့တာကို လူေတြ အမွတ္ရၾကေစဖို႔ "သိၾကားမင္း ခ႐ုသင္းကိုင္ေနဟန္"ကို ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။

၂) သိၾကားမင္းရွိခိုးေနဟန္

ေနာက္ -
-"သိၾကားမင္း ရွိခိုးေနဟန္"ကို "မဂၤလာတရား ေဟာၾကားေပးဖို႔ရန္ သိၾကားမင္း ရွိခိုးၿပီး ေတာင္းပန္"ေနတာကို ရည္ရြယ္ၿပီး ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။

၃)  သံတုတ္(ဝရဇိန္)လက္နက္ကိုင္ေနဟန္

ေနာက္တစ္မ်ိဳး
-"သံတုတ္(ဝရဇိန္)လက္နက္ ကိုင္ေနဟန္ကိုေတာ့ -
"ဘုရားရွင္"ကို "အေမးပုစၧာ"ေတြ လာေမးတဲ့ "အမၺ႒လုလင္"ဟာ
"ဘုရားရွင"္က ေမးေနတာကို "အေျဖမေပး"ဘဲ ေပေတေနတာကို -
"ဝရဇိန္လက္နက္ပိုင္ရွင္ သိၾကားမင္း"သိလို႔ ပူျပင္းေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ "သံတူ(သံတုတ္)ကို ကိုင္ၿပီး တကယ္သတ္ေတာ့မယ့္ဟန္" ႀကိမ္းဝါးခဲ့တာကို ရည္ေမွ်ာ္ၿပီး ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။

၄) ေစာင္းပိုက္ေနဟန္-

ေနာက္ဆုံးတစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ "ေစာင္းပိုက္ေနဟန္"ကိုေတာ့
-"ပဥၥသိခၤနတ္သား"က "ျမတ္စြာဘုရား"ကို "သိၾကားမင္း"ကိုယ္စား ဂါထာေတြနဲ႔ "ေစာင္းညႇင္းေဆာင္ကာ ေလွ်ာက္ထား"ခဲ့တာကို ရည္မွတ္ၿပီး ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။

ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို မုံတိုင္ပင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ “သုံးပုံတံခ်ဴက်မ္း”မွာ လကၤာေတြနဲ႔ မွတ္တမ္းျပထားပါတယ္။

    အခ်ိဳ႕ "တံခြန္တိုင္"အေျခေတြမွာေတာ့
-"သိၾကား႐ုပ္"ေတြအစား -
"စတုေလာကပါလ နတ္မင္းႀကီးေလးပါး"တို႔ရဲ႕ ပုံေတြကို ထုလုပ္ထားၾကပါတယ္။

ဒါကလည္း အရမ္းကာေရာေတာ့ မဟုတ္ၾကပါဘူး။

"ဥပုသ္ေန႔"ေတြမွာ -
-ရတနာသုံးပါးကို ဆည္းကပ္သူ,
-မဆည္းကပ္သူ၊
-သီလေစာင့္သူ,
-မေစာင့္သူ၊
-မိဘလုပ္ေကြ်းသူ,
-မေကြ်းသူ စတဲ့လူေတြကို
အဲဒီ"နတ္မင္းႀကီး"ေတြနဲ႔ "နတ္မင္းႀကီး"ေတြရဲ႕ "အေစအပါးနတ္"ေတြက စာရင္းေကာက္ယူၿပီး "ပဥၥသိခၤနတ္သား"ကတစ္ဆင့္ -"မာတလိ,"
"မာတလိ"ကတဆင့္ "သိၾကားမင္း"ဆီ အပ္ၾကပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းကို လူေတြ သတိရၾကကာ- -ရတနာသုံးပါး ဆည္းကပ္ၾကဖို႔
-သီလေစာင့္ထိန္းၾကဖို႔
-မိဘလုပ္ေကြ်းၾကဖို႔
လူေတြကို သတိေပးတဲ့ဟန္နဲ႔ ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။

  အခ်ိဳ႕က
"သိၾကားမင္း"ရဲ႕
-ရွိခိုးေနဟန္,
-ခ႐ုသင္းကိုင္ေနဟန္,
-ေစာင္းကိုင္ေနဟန္,
-သံတူကိုင္ေနဟန္ "႐ုပ္တုေလးခု"ကို ၾကည့္ၿပီး
"နတ္မင္းႀကီးေလးပါး"နဲ႔ မွားတတ္ၾကပါတယ္။

                           
မွီခိုရာက်မ္းကိုး-

(၁။ပိဋကေတာ္မ်ား
၂။ပခုကၠဴစာေပဆု သုေတသနစာေပဆုရ
ေမာင္ယဥ္လွိဳင္း၏ ေဆာင္းပါး
၂။"အရွင္ေခမိႏၵ(တိပိဋက နိကာယ)"၏
"တံခြန္တိုင္ရဲ႕အဓိပၸါယ္")

သာသနာ႔မိခင္ၾကီး(သို႔မဟုတ္)၂၁-ရာစု ဝိသာခါ''(ကုေဋရာခၽီစြန္႔လႊတ္ေနသူ)

'' သာသနာ႔မိခင္ၾကီး(သို႔မဟုတ္)၂၁-ရာစု
ဝိသာခါ''(ကုေဋရာခၽီစြန္႔လႊတ္ေနသူ)
✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤

(၁)
''ျမစ္ၾကီးငါးသြယ္ ျမစ္ငယ္ငါးရာစီးဆင္းလၽွက္
ရွိေသာ မဟာသမုဒၵရာကား အလၽွားအားျဖင့္
ေသာ္လည္းလည္း အနံအားျဖင့္ေသာ္လည္း
ေကာင္း ရွည္လ်ွွားလွေပ၏။အနက္အားျဖင့္
ေသာ္လည္းေကာင္း၊အေစာက္အားျဖင့္ေသာ္
လည္းေကာင္း နက္ရွိဳ င္းလွေပ၏။ထိုမဟာ
သမုဒၵရာအတြင္းရွိ ေရထု၏ပမာဏသည္
လည္း ဤေရြ႕ဤမ််ွ ရွိသည္ဟု ဂဏန္းသခၽာၤ
ခၽျပ၍မရႏိုင္ေပ။''

'' ယုဇနာေပါင္း တာျပန္ေလာင္းေသာ္
ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ အျမင့္ေဆာင္သား
ေတာင္ျမင္းမိုရ္ရွိ''စသည္ထိုထို ဆိုၾကေလသ
ကဲ႔သို႔ ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ အတိုင္းအတာသည္
လည္း ၾကီးမားလွပါ၏။

''မဟာပထဝီ ေျမအထုသည္လည္း အလ်ားအား
ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊အနံအားျဖင့္ေသာ္
လည္းေကာင္း ဤေရြ႕ဤမၽွရွိ၏ဟူ၍ တိုင္း
တာႏွိဳ င္းခၽိန္ဖို႔ မလြယ္ကူလွပါေပ။''

''စၾကာဝဠာသည္လည္း အလၽားအားျဖင့္လည္း
ေကာင္း၊အနံအားျဖင့္လည္းေကာင္း ဤေရြ႕
ဤမၽွရွိ၏ဟူ၍ တိုင္းတာမရႏိုင္ေပ။''

(၂)
ဤျမန္မာျပည္ဟုေခၚေသာေထရ္ဝါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတာ္၌သူေတာ္ေကာင္းတရားမွီဝဲ
လၽက္ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို အားထုတ္
ေနၾကကုန္ေသာ ကလၽာဏႏြယ္ဝင္သူေတာ္
စင္ပုဂၢိဳ လ္မၽားသည္လည္းေကာင္း၊သာသန
ဟိတ၊သာသနသုခကိုေဆာင္ရြတ္ေနေသာ
သဒၶါၾကည္လင္ ပါရမီရွင္အေပါင္းတို႔သည္
လည္းေကာင္း ဤေရြ႕ဤမၽွရွိ၏ဟူ၍ ဂဏန္း
သခၽၤာခၽျပ၍ မရႏိုင္ေအာင္ပင္ မၽားျပားလွပါ
သည္။

(၃)
ထိုပုဂၢိဳ လ္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔တြင္
သာသနာေတာ္အတြက္  စြမ္းစြမ္းတမံလုပ္
ေဆာင္ေနေသာ…

သာသနာေတာ္အဓြန္႔ရွည္
ၾကာဖို႕ကိုသာ ရည္ရြယ္လၽက္ သာသနဟိတ
ကို အသက္ႏွင့္ထပ္တူခၽစ္ျမတ္ႏိုးလၽက္
သာသနာ့အက်ိ ဳ းသယ္ပိုးေနေသာ…

သာသနာေတာ္၏ မိခင္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ…

၂၁ ရာစု ဝိသာခါဟူ၍ ကင္ပြန္းနာမတ္ ကမၺည္းတပ္၍ ေခၚေဝၚသင့္ ေခၚေဝၚထိုက္
ေသာ…

သူေတာ္ေကာင္းတရားလက္ကိုင္
ထားလၽက္ သူေတာ္ေကာင္းအလုပ္မၽားျဖင့္
ေန႔ညမပၽက္ ေပၽာ္ေမြ႕ေနေသာ သူမွာ…

'' ရွိဳ င္းဟုတ္ကုမၸဏီ၏ မိခင္
သာသနမိခင္…ေဒါက္တာ ေဒၚခင္ခင္ရီ''
ပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

(၄)
သူမသည္ သူမၽားႏွင္မတူ ပရယတိၱသာသနာ
အက်ိ ဳ းကို ပိုမိုေထာက္ပံ႔လိုသူပင္ျဖစ္၏။
ျမစၾကာဆရာေတာ္ စေသာပရိယတိၱအေကၽာ္
အေမာ္ စာခၽဆရာေတာ္မၽားကို မွီဝဲဆည္းကပ္
ေနသူပီပီ ''သာသနာ၏အသက္သည္ ပရယတိၱ''ဟူ၍ သေဘာေပါက္ေနသူတစ္ဦး
ဟုဆိုရေပမည္။သူမ၏ ပရိယတိၱသာသနာ
ေတာ္ကို ခၽီးျမွင့္ေထာက္ပံ႕ေနမႈမၽားမွာ ဗုဒၶဘာ
သာႏြယ္ဝင္သူေတာ္စင္တို႔ အားကၽသင့္ရံုမက
ျမင္ရၾကားရသည္မွာ ၾကက္သီးထဖြယ္ပင္ျဖစ္
ပါသည္။

စာေရးသူတို႔သိသေလာက္ ေဖာက္သည္ျပန္
ခၽရေသာ္…
#ႏွစ္စဥ္ တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ စာခ်ဆရာေတာ္တို႔
အား သိန္း ၆ ေထာင္ေကၽာ္ ၇ ေထာင္နီးပါး
လွဴ ဒါန္းေနသည္မွာ 2010 ခုႏွစ္မွစ၍ ယခု
ႏွစ္တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။(ျမန္မာေငြျဖင့္ ကုေဋ
၄၈၀/၅၀၀ နီးပါးရွိေနျပီ)

#တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ ငယ္ လတ္ ၾကီး နိကာယ္
ပါဠိစာေမးပြံေအာင္ သံဃာမၽားကိုလည္း
လွဴ  ဒါန္းေနျခင္း(ငယ္ လတ္ ၾကီးတန္းမ်ား
ကားယခုႏွစ္မွစတင္ဟုထင္။သိန္းေပါင္း
ရာခၽီျဖစ္မည္)

#ဓမၼစကူးသင္တန္း မၽားကိုဖြင့္လွစ္ေထာက္
ပံ႔ျခင္း(အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္၊သိန္း ရာခၽီ
မည္)

#တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ စာခၽဘုန္းၾကီးမၽားအား ႏွစ္
စဥ္ အလွည့္ကၽ ဗုဒၶဂယာသို႔ပို႔ေပးျခင္း။(သိန္း
ရာခၽီ ေထာင္ခၽီမည္)

#ဘုန္းေတာ္ၾကီးပညာသင္ေကၽာင္းမၽား အား
ေထာက္ပံ႔ေပးျခင္း၊

#ႏွစ္စဥ္စာသင္တိုက္ၾကီးမၽား၌ ကၽန္းမာေရး
ဗဟုသုတေဟာေျပာပြဲမၽားျပဳ လုပ္ေပးျခင္း၊

#တစ္ႏိုင္ငံလုံး သာမေဏေက်ာ္စာသင္တိုက္
၁၀၀ ခန္႔တည္ေထာင္ရန္ေဆာင္ရြတ္ေနျခင္း။

#စာေမးပြဲမၽားကၽင္းပေပး၍ ခၽီးေျမွာက္ေနျခင္း။

#ေထရ္ၾကီးဝါၾကီး ဆရာေတာ္မ်ားသို႔  အခြင့္
သင့္လၽွင္ဆည္းကပ္၍ ေဆးဝါးစသည္လွဴ ဒါန္း
ျခင္း။

ဤသို႔ စသည္ စသည္ျဖင့္ သာသနာအက်ိ ဳ း
အတြက္ သိန္းေပါင္းကုေဋခၽီကာ စြန္႔လႊတ္
လွဴ ဒါန္းေနသည္မွာ ျမင္ရသူ ၾကားရသူတို႔
စိတ္ႏွလုံးကို ၾကည္ႏူးဖြယ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္
ေကာင္းလွပါသည္။

(၅)
မဟာသမုဒၵရာေရတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊မဟာ
ပထဝီေျမအထုကိုလည္းေကာင္း၊ျမင္းမိုရ္
ေတာင္၏ အတိုင္းအရွည္ကိုလည္းေကာင္း၊
စၾကာဝဠာ၏ အကၽယ္အျပန္႔ကိုေသာ္လည္း
ေကာင္း ေခတ္မီစက္ကိရိယာမၽားျဖင့္ တိုင္း
တာေသာ္ကား ရေကာင္းရႏိုင္ေပလိမ့္မည္။

သို႔ေသာ္…
ေဒါက္တာေဒၚခင္ခင္ရီ၏ ေကၽးဇူးဂုဏ္တို႔မွာ
မည္မၽွေခတ္မီေသာ စက္ကိရိယာမၽားျဖင့္
တိုင္းတာပါေသာ္လည္း ဤေရြ႕ဤမၽွ ရွိ၏ဟူ
၍ ဂဏန္းသခၽၤာခၽျပ၍ ရႏိုင္မည္မဟုတ္ပါေခၽ

ထို႔ေၾကာင့္ပင္…
''သူမ(ေဒါက္တာေဒၚခင္ခင္ရီ)အား
သာသနာ့မိခင္(သို႔မဟုတ္)၂၁ ရာစု ဝိသာခါ''
ဟူ၍ တင္စားေခၚဆိုလိုက္ရပါေတာ့သည္။
လြန္အံ႔မထင္ေခၽ။အမွန္မွာ ထိုထက္ပိုသည္
ဟု စာေရးသူအရွင္ ျမင္မိပါေတာ့သတည္း။

အရွင္ဂႏၶမာ(မစိုးရိမ္)=22.12.2017(pm:5:00)

                         ေမတၱာမ်ားစြာျဖင့္
                  ျပန္လည္မ်ွေဝဂုဏ္ျပဳ႕ပါသည္"
                     ရွင္ေကသရ(ေမတၱာေရစင္)

Tuesday, December 19, 2017

နရသီဟပေတ့မင္း

နရသီဟပေတ့မင္းသည္ အမတ္ၾကီးရာဇသၾကၤ ေကာင္းမူေၾကာင့္ မင္းျဖစ္လာသူျဖစ္သည္။ တေန႔ ဥဇနာမင္းၾကီး လြန္ေသာ္ သားေတာ္ၾကီးျဖစ္ေသာ သီဟသူသည္ နန္းလ်ာျဖစ္ရာ နန္းတက္ရာတြင္ အမတ္ၾကီးရာဇသၾကၤမွ နန္းတြင္း အမတ္မ်ားကို စည္းရုံးျပီး သီဟသူသည္ ေဒါသၾကီးသူျဖစ္သည္၊ တရားေစာင့္သူမဟုတ္ဟု စသျဖင့္ သိမ္းသြင္းသျဖင့္ အမတ္မ်ားလည္း ရာဇသၾကၤႏွင့္ တစိတ္၀မ္းျဖစ္ ၾကျ႔ပီးလ်ွင္ သီဟသူကို နန္းခ်ကာ နရသီဟပေတ့ကို နန္းတင္ေလသည္။

နန္းတင္ျပီး နရသီဟပေတ့သည္ ရာဇသၾကၤေလ်ွာက္ထားသည္ကို အမ်က္ရွျပီး ဒလျမိဳ႔သို႔ စည္းစိမ္သိမ္းျပီး ပို႔ေဆာင္ေစေလသည္။ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ရာဇသၾကၤမရွိဟုၾကားလ်ွင္ ႏိုင္ငံတ၀န္း ပုန္ကန္ၾကေလသည္။ ထုိအေၾကာင္းကို နရသီဟပေတ့သိေသာ္ စိတ္မသာမယာျဖစ္ေနျပီး တုိင္ပင္စရာ အမတ္ေကာင္းလည္း မရွိသျဖင့္ မူိင္ေနသည္ကို မိဖုရားက မင္းၾကီးကို ရာဇသၾကၤအမတ္အား ျပန္ေခၚရန္ တုိက္တြန္းေလသည္။ မင္းၾကီးလည္း ၾကံရမရေတာ့ဘဲ မင္းမိန္႔သိမ္းကာ ရာဇသၾကၤအမတ္ကို ျပန္လည္ ဆင့္ေခၚေစေလသည္။

နရသီဟပေတ့လည္း ရာဇသၾကၤကို စားျမဲ၊ရွိျမဲ အေဆာင္အေယာင္အျပင္ ဆုလာဘ္အသစ္ေတြပါ ခ်ေပးျပီး ပုန္ကန္ျခားနားရာ မုတၱမသုိ႔ စစ္ခ်ီတက္ေစေလသည္။ မုတၱမကို ေအာင္ျမင္စြာသိမ္းႏုိင္ျပီးလ်ွင္ ေနာက္ထပ္ ပုန္ကန္ရာ မစၦဂီရီ(ယခုသရက္ျမိဳ႔) ကို စစ္ခ်ီတက္ျပန္သည္။ မစၦဂီရီကို ေအာင္နုိင္ေသာ္လည္း အမတ္ၾကီး ရာဇသၾကၤမွာ အသက္အားျဖင့္ ၆၂ ေရာက္ေနသည္ကား တစ္ေၾကာင္း၊ အလြန္အမင္းအလုပ္ၾကိဳးစားျပီး နားခ်ိန္မေပးသည္ကား တစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္မေရာက္မီပင္ အနိစၥေရာက္ေလသည္။

နရသီဟပေတ့မင္းလက္ထက္တြင္ ထင္ရွားေသာ ျဖစ္အင္တစ္ခုမွာ မိဖုရားေစာလံုျဖစ္ေလသည္။ မိဖုရား ေစာလံုသည္ နရသီဟပေတ့၏ အခ်စ္ဆံုးမိဖုရားျဖစ္ေလသည္။ တေန႔ေသာ္ ဘု၇င္မွ က်ီစားလိုသျဖင့္ ေရကစားရာတြင္ ေစာလံုကို ေရရႊမ္းရႊမ္းစြတ္ေအာင္ ေရပတ္မိသည္။ ဘုရင္မွ က်ီစားေသာ္လည္း ေစာလံု မွာ ဘုရင္ကို အညိုးထားလ်က္ ဘုရင္စားေတာ္ေခၚရာတြင္ အဆိပ္ထည့္ေလသည္။ ဘုရင္စားေတာ္ေခၚ ခါနီးတြင္ နန္းတြင္းေခြးက “ေခ်” သျဖင့္ ဘုရင္က ေခြးကို အစာေကၽြးရာ ထုိခဏတြင္ ေသေလသည္။ ဘုရင္လည္း ေဒါသထြက္လ်က္ စစ္ေဆးေလရာ ေစာလံုလက္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္းေပၚသျဖင့္ အခ်စ္ၾကီး အမ်က္ၾကီး ဆုိသကဲ့သို႔ ေစာလံုကို သံက်ပ္ျပဳလုပ္ေစျပီး မီးရူိ႔သတ္ေစေလသည္။

ေစာလံုလည္း ဗုဒၵဘာသာ၀င္ပီပီ ေလာကဓံကို ၾကံၾကံခံျပီး ေန႔စဥ္ သီတင္းသီလ ေဆာက္တည္ျပီး ဂုဏ္ေတာ္ မ်ားကိုသာ ပြားမ်ားေလသည္။ မီးရူိ႔သည့္ေန႔တြင္ မီးမွာ ေစာလံုဆီကို ေလာက္ကၽြမ္းျခင္း မရွိေပ။ သံုးၾကိမ္တိတိ ရူိ႔ေသာ္လည္း မေလာင္ေပ။ ေစာလံုလည္း သစၥာျပဳေလေသာ္ ထုိခဏ မီးေလာက္ကၽြမ္းျပီး ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ေလသည္။

မူရင္း သမိုင္းပံုရိပ္