Sunday, October 22, 2017

ေဒသနာၾကားရွင္းလင္းခ်က္

ေဒသနာၾကားရွင္းလင္းခ်က္

၁။အဟံ ဘ​ေႏၱ သဗၺာ အာပတၱိ​ေယာ အာဝိက​ေရာမိ .ဒါက​ေဒသနာၾကားတာမဟုတ္​​ေသးဘူး သင့္ေရာက္ေနတဲ႔အာပတ္ကိုပဋိစၧႏၷေျကာင့္အာပတ္သင့္တယ္
သံဃာဒိေသသ္ဆိုဖံုးသေလာက္ပရိဝါသ္က်င့္ရတယ္

ထို့ေျကာင့္
ပဋိစၦႏၷမျဖစ္​​ေအာင္​ထုက္​​ေဖာ္​ျပတဲ့အာဝိကရဏပဲ

သာဓု အာဝု​ေသာ သာဓု သာဓု. ဒါကအႀကီးကအာဝိကရဏကိုလက္​ခံတာ

အဟံဘ​ေႏၱ သမၺဟုလာ နာနာဝတၳဳကာ သဗၺာ အာပတၱိ​ေယာ အာပဇၨိ ံ၊တာ တုမွမူ​ေလ ပဋိ​ေဒ​ေသမိ။ ဒါက​ေဒသနာၾကားလ်ွင္​​ေပ်ာက္တဲ့ အာပတ္​ငါးပုံအတြက္​ေဒသနာျကားတာ
ီနိႆ       ဂၢိဆိုလ်ွင္​​ေတာ့ဝတၳဳကိုစြန္​႔ၿပီးၾကားမွ​ေပ်ာက္​တာပါ

ပႆသိ       က​ေန
ပႆာမိအထိအေမးကတိကို
ပဋိညာဥ္​ဝန္​ခံတာ

အာယတိ ံအာဝု​ေသာ
က​ေနသံဝရိႆာ မိအထိကအေမးနဲ႔
ပဋိညာယကာ​ေရတ​ေဗၺာ အရသမထ၇ပါထဲကပဋိညာတကရဏျဖင္​့
အာပတၱာဓိက႐ုဏ္​းၿငိမ္​း​ေစပုံပါ

အခုလို​ေျပာၾကားရာ၌ဝတၳဳသဘာဂအာပတ္​တူ​ေနၾကလ်ွင္​အႀကီး​ေရာအငယ္​ပါ​ေဒသနာ​ေျပာရင္​းဒုကၠဋ္​သင္​့တယ္​

ဥပမာ
ဝိကာလ​ေဘာဇနအာပတ္​တူ​ေနတာမ်ိဳး​ေပါ့

အကယ္၍
အႀကီးမွာဘာအာပတ္​မွ႐ွိမ​ေနလ်ွင္​ဒီမွာပဲကိစၥျပတ္​တယ္​ျပီးတယ္

၂။အာပတ္​႐ွိ​ေနလ်ွင္​အႀကီးက​ေဒသနာၾကားအငယ္​ကခံယူ

အဲ့ဒါ ဆိုလ်ွင္​အႀကီးမွာအရင္​က႐ွိ​ေနတဲ့အာပတ္​​ေရာဝတၳဳသဘာဂ႐ွိလ်ွက္​နဲ႔​ေဒသနာခံယူတဲ့ဒုကၠဋ္​အာပတ္​ပါစင္​ၾကယ္​
သြားၿပီ

၃။ဒါ​ေပမယ္​့အငယ္​မွာဝတၳဳသဘာဂ႐ွိလ်ွက္​​ေဒသနာၾကားလို႔သင္​့တဲ့ဒုကၠဋ္​႐ွိ​ေန​ေသးတယ္​
အဲ့ဒီအတြက္​တျပန္​ထပ္​ၾကားဒါဆိုအဲ့ဒီအာပတ္​လည္​း​ေျပာင္​စင္​ၿပီ

သဘာဂဝတၳဳအာပတ္​တူ​ေဒသနာၾကားလ်ွင္​
ၾကားျခင္​းဒုကၠဋ္​နဲ႔
ခံယူျခင္​းဒုကၠဋ္​ဟာဝတၳဳမတူဘူး​ေနာ္​

​ေဒသနာၾကားျခင္​ကိုအ​ေလးဂ႐ုျပဳု ၿပီး​ေလး​ေလးနက္​နက္​ျပဳလုပ္​သင္​့ပါတယ္​
ဘုရား႐ွင္​က."အျပစ္​ကိုအျပစ္​မွန္​းသိျမင္​ၿပီး တရား​ေသာနည္​းလမ္​းျဖင္​့ကုစားတယ္​၊ ​ေနာင္​တခ်ိန္​မွာလည္​းမလြန္​က်ဳး​ေတာ႔ပဲ​ေစာင့္
​့ထိန္​တဲ့သူဟာ စင္​ၾကယ္​တဲ့ငါဘုရား႐ွင္​သာသနာ​ေတာ္​မွာ ႀကီးပြားတိုးတက္​လိမ္​့မယ္​” ဆိုတဲ့မွတ္​ခ်က္​သုံးသပ္​ခ်က္​မိန့္​႔မွာခ်က္​႐ွိ​ေနလို႔ပါ။

ဓ​ေမၼ ​ေဟာႏၱဳ  သဂါရဝါ။

ေနာက္ဆက္တြဲ

"ေစတနာနွင့္တကြလြန္​က်ဳးလိုစိတ္​နဲ႔သင္​့​ေရာက္​​ေသာအားပတ္​ခုႏွစ္​ပါးလံုးသည္​စ်ာန္​မဂ္​ဖိုလ္မရေအာင္တားျမစ္နိူင္တယ္
( နိဒါန္​း ။
ဥ​ေပါသထကၡႏၶက၊မဟာဝါ)

သာရတၳဋီကာ. တ.အုပ္​မွာ နတ္​ျပည္​အတြက္​ပါတာျမစ္​ႏိူင္​တယ္​။

ဝိသုဒၶါ​ေပ​ေကၡန သႏၱီ အာပတၱိ အာဝိကာတဗၺာ၊အာဝိကတာ ဟိ ႆ       ဖာသု
​ေဟာတိ။ (နိဒါန္​း၊မဟာဝါ)
အဲ့ဒီအာပတ္​​ေတြမွစင္​ၾကယ္​လြတ္​​
ေျမာက္​ခ်င္​လ်ွင္​ လြန္​က်ဳးထားတဲ့အာပတ္​၊မကုစားရ​ေသးတဲ့အာပတ္​ကို
သံဃာ့အလယ္​ေသာ္လည္းေကာင္း၊ဂုိဏ္​းအလယ္​၊ရဟန္​းတစ္​ပါးအထံေသာ္လည္းေကာင္းဝန္​ခံ​​ေဒသနာ​ေျပာၾကားရမည္​
အဲ့ဒါဆိုစင္​ၾကယ္​သြား​ေသာ​ေၾကာင္​့
စ်ာန္​မဂ္​ဖိုလ္​​ေတြရႏိူင္​ပါၿပီ။

(သာရတၳဋီကာ တ.အုပ္​ဆက္​ၾကည္​့​ေအာင္​)
ဂ႐ုကအာပတ္​ႏွစ္​မ်ိဳးတြင္​
ပါရာဇိကက်​ေသာရဟန္​းသည္​
ပါရာဇိကက်သြားၿပီလို႔မဝန္​းခံ​ေသးပဲ
ရဟန္​အျဖစ္​အ​ေနနဲ႔ဝန္​ခံ​ေန​ေနသမ်ွပတ္လံုး။

သံဃာဒိ​ေသသ္​အာပတ္​သင္​့​ေသာရဟန္​းသည္​ ထိုအာပတ္​မွမကုစားမထ​ေျမာက္​ရ​ေသးသမ်ွ ပတ္လံုး။

က်န္​လဟုကအာပတ္​သင္​့​ေသာရဟန္​းသည္​ ​ေဒသနာမ​ေျပာၾကား​ေသးသမ်ွ ပတ္လံုး။

ထိုရဟန္​းတို႔သည္​( နတ္​ျပည္​ )မဂ္​၊ဖိုလ္​တို႔ကိုမရႏိူင္​ဘူး ။

(ပရိဝါအ႒ကထာၾကည္​့ရ​ေအာင္​)
​ေစတနာနဲ႔တမင္​တကာလြန္​က်ဳးတဲ့အာပတ္​ခုႏွစ္​ပါးလံုး
နတ္​ျပည္​ မဂ္​ဖိုလ္​ ကိုတားျမစ္​ႏိူင္​တယ္​။
မသိလို႔လြန္​က်ဳးမိတဲ့ ပဏၰတၱိဝဇၨ.ေခါ္တဲ႔
​လူေလာကအ​ေနနဲ႔​ေတာ့ အျပစ္​မ႐ွိပဲ
ဘုရား႐ွင္​ကထုက္​ျပန္​ထားလို႔သာ
အျပစ္​ျဖစ္​တဲ့သိကၡာပုဒ္​မ်ဳးိ​ေတြက​ေတာ့ နတ္​ျပည္​ မဂ္​ဖိုလ္​ကိုမတားျမစ္​ႏိူင္​ပါဘူး။

​ေဒသနာ ​ေျပာၾကားရမည္႔့​့အာပတ္​ကို​ေဒသနာ​ေျပာၾကားမယ္၊

သဃာဒိ​ေသသ္​လို႔ဝု႒ာနဂါမီအာပတ္​ကို သံဃာနဲ႔ကုစားမယ္၊

ပါရာဇိကအာပတ္​သင္​့လ်ွင္​​ေတာ့
လူ႔ဘဝ​ေျပာင္​း ဒါမွမဟုတ္​ သာမ​ေဏ
​ေဘာင္​​ေျပာင္​း သီလျဖည္႔​့က်င့္​ကာဆက္​လက္​အားထုက္​မယ္ဆိုလ်ွင္ ဥပနိႆ
ယအ​ေၾကာင္​း႐ွိက
စ်ာန္​မဂ္​ဖိုလ္​ရႏိူင္​ပါတယ္​ ။

(ပါရာဇိကက်တိုင္းငရဲက်/မက်)

က်တာလည္းရွိတယ္
မက်တာလည္းရွိတယ္

ပထမပါရာဇိက ဟာဘိကၡဳနီမ
ဥပၸလဝဏ္​လိုအရိယာ​ေထရီမကိုျပစ္​မွားတဲ့နႏၵလုလင္လိုျဖစ္​​ေနမယ္​

တတိယပါရာဇိကဟာ အရဟႏၱဃာတကျဖစ္​​ေနမယ္​ဆိုလ်ွင္​​ေတာ့
အာနႏၱရိယကံမ်ိုးျဖစ္ေနလို့
လြတ္​လမ္​း​ေျပးလမ္​းမ႐ွိ​ေတာ့ဘူး စ်ာန္​မဂ္​ဖိုလ္​မရ႐ုံမဟုတ္​ဘူး
​ေသၿပီး​ေနာက္​လည္​းေသခ်ာေပါက္ ငရဲကိုသြားမွာပဲ
ပါရာဇိကနာမည္​တူ​ေပမယ့္​့သက္​​ေရာက္​မႈ့ အမ်ိဳးစားကြဲပါတယ္​။

(ပါရာဇိကက်သူရဲ႕​ေနာက္​ဆက္​တြဲ)

ရဟန္​း​ေကာင္​း​ေတြနဲ႔ ဥပုသ္​ပဝါရဏာစတဲ့သိမ္​ထဲမွာျပဳလုပ္​ရတဲ့ သံဃာ့ကံ​ေတြမွာအတူတကြ ပါဝင္​ပတ္​သံခြင္​့မရ​ေတာ့ဘူး
(ပါရာဇိ​ေကာ​ေဟာတိအသံဝါ​ေသာ။ ပါရာဇိကသိကၡာပဳဒ္​မာတိကာပါဠိႏွင္​့ပဒဘာဇနီ)။

ရဟန္​အျဖစ္​ကိုဝန္ခံ​ေနသ၍
အာပတ္​မွမစင္​ၾကယ္​​ေသးသလို
စ်ာန္​မဂ္​ဖိုလ္​လည္​းမရႏိူင္​ပါဘူး။

အာပတ္​သင္​့​ေၾကာင္​းကို
ဝန္​ခံ​ေျပာၾကားရမယ္​
လူဘဝ သာမ​ေဏဘဝ ​ေျပာင္​းရမယ္​ အဲ့ဒီလိုမွ အာပတ္​စင္​ၾကယ္​တယ္​။

ပါရာဇိက်သူဟာ ရဟန္​အျဖစ္​ဝန္​ခံ​ေနေသးရင္​ သံဝါသ​ေတြကိုသာယာမယ္​ဆို
​ေထယ်သံဝါသကမျဖစ္​ပါဘူး
သူ႔​ေၾကာင့္​့ျသမသဝါဒသိကၡာပုဒ္​အရက်န္ရဟန္းမွာသင္​့ႏိူင္​​ေသးတယ္​
သူ႔ကိုလူသာမ​ေဏလို့​ ေျပာမရေသးဘူး
အဲ့ဒါ​ေတာ့သတိျပဳ
(သာရတၳဋီကာ ၊၂)။

(ပါရာဇိကဏ္​အ႒ကထာ စတုဗၺိဓဝိနယကထာ​ေနာက္​ဆံုမွာ)
႐ွင္​ရဟန္​းအျဖစ္​ကရခဲလို႔ သက္​ညႇာရမယ္​လို႔မွာထားတယ္​
ပါရာဇိက
က်​ေနတယ္​ထင္​​ေန​ေသာ္​မွ
" သင္​့ဘဝရဲ႕ ခ်မ္​းသာ​ေရးကို သင္​့ဘာသာ ႐ွာ​ေဖြပါ”လို႔ ​ေျပာရမည္​လို႔
မွာထားတယ္​

ဒါဟာတကယ္​့ကိုသတိျပဳရမွာပါ
(အဲ့ဒီအပုိဒ္​ထဲက မ​ေတာ္​တဆက်တာကိုရည္​ရြယ္​​ေရးထားဟန္​ပဲ)

သုတၱန္​မွာ
(အဂၤဳတၱဳိရ္​ စတုကၠ အာပတၱိဘယသုတ္​)
"ပါရာဇိက်သူဟာ နည္​းလမ္​းတက် ကုစားလိမ္​့မယ္​"ဆိုတဲ့စကားရယ္

(ဧကနိပါတ္​ အ႒ကထာမွာ )
အဂၢိကၡ​ေနၶာပမသုတ္​ကိုၾကားနာၿပီး ထိတ္​လန္​႔ၿပီး ​ေသြးအံတဲ့ရဟန္​​ေတြဟာ ပါရာဇိကက်တဲ့ရဟန္​း​ေတြပဲ"ဆိုတဲ့စကာ ​ေတြ​ေထာက္​လ်ွင္​
ပါရာဇိကက်တဲ့ရဟန္​း​ေတြဟာ
ရဟန္​းအသြင္​နဲ႔​အေျခေနအရေနၾက​ေသးတယ္​ဆိုတာထင္​႐ွားတယ္​။
(အဂၤဳတၱဳိရ္​ အ႒ကနိပါတ္​ကာရ႑ဝသုတ္​မွာ)
"သီလပ်က္​ၿပီး အမိႈက္​သ႐ိုက္​နဲ႔တူတဲ့မစင္​ၾကယ္​​ေသာ
ရဟန္​း​ေတြကို ​ေက်ာင္​းတိုက္​က​ေနႏွင္​ထုတ္ၾက
စင္​ၾကယ္​တဲ့ရဟန္​း​ေတြဟာ စင္​ၾကယ္​တဲ့ရဟန္​း​ေတြနဲ႔ပဲ သံဃာ့ကံ​ေတြအတူတကြလုပ္​ၾက
အဲ့ဒါမွညီၫြတ္​ၿပီး ဒုကၡခ်ဳပ္​ရာနိဗၺာန္​ကို မ်က္​​ေမွာက္​ျပဳရလိမ့္မယ္"
လို႔ ျပင္​းျပင္​းထန္​ထန္​​ေဟာထားတာ႐ွိတယ္​

မွတ္​ခ်က္​ ။ ​ေဒသနာၾကားပါ

မည္​သည္​့အာပတ္​သင္​့သင္​့ ​ေဒသနာၾကားတဲ့အခါ သဗၺာ အာပတၱိ​ေယာ အာဝိက​ေရာမိ ဆိုတာနဲ့
႔ အာဝိကတာ ဟိႆ
ဖာသု အက်ိဳးကိုခံစားရမွာပါ။
အာပတ္​သင္​့လ်ွင္​ဝိပၸဋိသာရ​ေတြမျဖစ္​ပါနဲ႔

ဧရကပတၱနာဂရာဇဝတၱဳ ကရဟန္​းဟာ ဘူတဂါမသိကၡာပုဒ္​ပါစိတ္​အာပတ္​အတြက္​​ေဒသနာမၾကားမိတဲ့ဝိပၸဋိသာရ​ေၾကာင္​့ တိရစာၦန္​ ျဖစ္​ရတယ္​
ဝိပၸဋိသာရ​ေနာင္​တ ​ေနရာမွာ ​ေနာင္​ဒီလိုျပစ္​မႈ့မ်ိဳးမလုပ္​ဘူးဆိုတဲ့ ဝိရတီ သံဝရတရားနဲ႔​ေျပာင္​းလိုက္​ပါ ဒါဆိုကုသိုလ္​ျဖစ္​သြားၿပီ။

ခ်မ္းသာစြာသာသနာ
ျပဳနိူင္ျကပါေစ..

အရွင္ေကာဝိဒါဘိလကၤာရ
ဓမၼသီတဂူ
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္
မႏၱေလး

No comments:

Post a Comment