ေဒသနာၾကားရွင္းလင္းခ်က္
၁။အဟံ ဘေႏၱ သဗၺာ အာပတၱိေယာ အာဝိကေရာမိ .ဒါကေဒသနာၾကားတာမဟုတ္ေသးဘူး သင့္ေရာက္ေနတဲ႔အာပတ္ကိုပဋိစၧႏၷေျကာင့္အာပတ္သင့္တယ္
သံဃာဒိေသသ္ဆိုဖံုးသေလာက္ပရိဝါသ္က်င့္ရတယ္
ထို့ေျကာင့္
ပဋိစၦႏၷမျဖစ္ေအာင္ထုက္ေဖာ္ျပတဲ့အာဝိကရဏပဲ
သာဓု အာဝုေသာ သာဓု သာဓု. ဒါကအႀကီးကအာဝိကရဏကိုလက္ခံတာ
အဟံဘေႏၱ သမၺဟုလာ နာနာဝတၳဳကာ သဗၺာ အာပတၱိေယာ အာပဇၨိ ံ၊တာ တုမွမူေလ ပဋိေဒေသမိ။ ဒါကေဒသနာၾကားလ်ွင္ေပ်ာက္တဲ့ အာပတ္ငါးပုံအတြက္ေဒသနာျကားတာ
ီနိႆ ဂၢိဆိုလ်ွင္ေတာ့ဝတၳဳကိုစြန္႔ၿပီးၾကားမွေပ်ာက္တာပါ
ပႆသိ ကေန
ပႆာမိအထိအေမးကတိကို
ပဋိညာဥ္ဝန္ခံတာ
အာယတိ ံအာဝုေသာ
ကေနသံဝရိႆာ မိအထိကအေမးနဲ႔
ပဋိညာယကာေရတေဗၺာ အရသမထ၇ပါထဲကပဋိညာတကရဏျဖင့္
အာပတၱာဓိက႐ုဏ္းၿငိမ္းေစပုံပါ
အခုလိုေျပာၾကားရာ၌ဝတၳဳသဘာဂအာပတ္တူေနၾကလ်ွင္အႀကီးေရာအငယ္ပါေဒသနာေျပာရင္းဒုကၠဋ္သင့္တယ္
ဥပမာ
ဝိကာလေဘာဇနအာပတ္တူေနတာမ်ိဳးေပါ့
အကယ္၍
အႀကီးမွာဘာအာပတ္မွ႐ွိမေနလ်ွင္ဒီမွာပဲကိစၥျပတ္တယ္ျပီးတယ္
၂။အာပတ္႐ွိေနလ်ွင္အႀကီးကေဒသနာၾကားအငယ္ကခံယူ
အဲ့ဒါ ဆိုလ်ွင္အႀကီးမွာအရင္က႐ွိေနတဲ့အာပတ္ေရာဝတၳဳသဘာဂ႐ွိလ်ွက္နဲ႔ေဒသနာခံယူတဲ့ဒုကၠဋ္အာပတ္ပါစင္ၾကယ္
သြားၿပီ
၃။ဒါေပမယ့္အငယ္မွာဝတၳဳသဘာဂ႐ွိလ်ွက္ေဒသနာၾကားလို႔သင့္တဲ့ဒုကၠဋ္႐ွိေနေသးတယ္
အဲ့ဒီအတြက္တျပန္ထပ္ၾကားဒါဆိုအဲ့ဒီအာပတ္လည္းေျပာင္စင္ၿပီ
သဘာဂဝတၳဳအာပတ္တူေဒသနာၾကားလ်ွင္
ၾကားျခင္းဒုကၠဋ္နဲ႔
ခံယူျခင္းဒုကၠဋ္ဟာဝတၳဳမတူဘူးေနာ္
ေဒသနာၾကားျခင္ကိုအေလးဂ႐ုျပဳု ၿပီးေလးေလးနက္နက္ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္
ဘုရား႐ွင္က."အျပစ္ကိုအျပစ္မွန္းသိျမင္ၿပီး တရားေသာနည္းလမ္းျဖင့္ကုစားတယ္၊ ေနာင္တခ်ိန္မွာလည္းမလြန္က်ဳးေတာ႔ပဲေစာင့္
့ထိန္တဲ့သူဟာ စင္ၾကယ္တဲ့ငါဘုရား႐ွင္သာသနာေတာ္မွာ ႀကီးပြားတိုးတက္လိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့မွတ္ခ်က္သုံးသပ္ခ်က္မိန့္႔မွာခ်က္႐ွိေနလို႔ပါ။
ဓေမၼ ေဟာႏၱဳ သဂါရဝါ။
ေနာက္ဆက္တြဲ
"ေစတနာနွင့္တကြလြန္က်ဳးလိုစိတ္နဲ႔သင့္ေရာက္ေသာအားပတ္ခုႏွစ္ပါးလံုးသည္စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္မရေအာင္တားျမစ္နိူင္တယ္
( နိဒါန္း ။
ဥေပါသထကၡႏၶက၊မဟာဝါ)
သာရတၳဋီကာ. တ.အုပ္မွာ နတ္ျပည္အတြက္ပါတာျမစ္ႏိူင္တယ္။
ဝိသုဒၶါေပေကၡန သႏၱီ အာပတၱိ အာဝိကာတဗၺာ၊အာဝိကတာ ဟိ ႆ ဖာသု
ေဟာတိ။ (နိဒါန္း၊မဟာဝါ)
အဲ့ဒီအာပတ္ေတြမွစင္ၾကယ္လြတ္
ေျမာက္ခ်င္လ်ွင္ လြန္က်ဳးထားတဲ့အာပတ္၊မကုစားရေသးတဲ့အာပတ္ကို
သံဃာ့အလယ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ဂုိဏ္းအလယ္၊ရဟန္းတစ္ပါးအထံေသာ္လည္းေကာင္းဝန္ခံေဒသနာေျပာၾကားရမည္
အဲ့ဒါဆိုစင္ၾကယ္သြားေသာေၾကာင့္
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ေတြရႏိူင္ပါၿပီ။
(သာရတၳဋီကာ တ.အုပ္ဆက္ၾကည့္ေအာင္)
ဂ႐ုကအာပတ္ႏွစ္မ်ိဳးတြင္
ပါရာဇိကက်ေသာရဟန္းသည္
ပါရာဇိကက်သြားၿပီလို႔မဝန္းခံေသးပဲ
ရဟန္အျဖစ္အေနနဲ႔ဝန္ခံေနေနသမ်ွပတ္လံုး။
သံဃာဒိေသသ္အာပတ္သင့္ေသာရဟန္းသည္ ထိုအာပတ္မွမကုစားမထေျမာက္ရေသးသမ်ွ ပတ္လံုး။
က်န္လဟုကအာပတ္သင့္ေသာရဟန္းသည္ ေဒသနာမေျပာၾကားေသးသမ်ွ ပတ္လံုး။
ထိုရဟန္းတို႔သည္( နတ္ျပည္ )မဂ္၊ဖိုလ္တို႔ကိုမရႏိူင္ဘူး ။
(ပရိဝါအ႒ကထာၾကည့္ရေအာင္)
ေစတနာနဲ႔တမင္တကာလြန္က်ဳးတဲ့အာပတ္ခုႏွစ္ပါးလံုး
နတ္ျပည္ မဂ္ဖိုလ္ ကိုတားျမစ္ႏိူင္တယ္။
မသိလို႔လြန္က်ဳးမိတဲ့ ပဏၰတၱိဝဇၨ.ေခါ္တဲ႔
လူေလာကအေနနဲ႔ေတာ့ အျပစ္မ႐ွိပဲ
ဘုရား႐ွင္ကထုက္ျပန္ထားလို႔သာ
အျပစ္ျဖစ္တဲ့သိကၡာပုဒ္မ်ဳးိေတြကေတာ့ နတ္ျပည္ မဂ္ဖိုလ္ကိုမတားျမစ္ႏိူင္ပါဘူး။
ေဒသနာ ေျပာၾကားရမည္႔့့အာပတ္ကိုေဒသနာေျပာၾကားမယ္၊
သဃာဒိေသသ္လို႔ဝု႒ာနဂါမီအာပတ္ကို သံဃာနဲ႔ကုစားမယ္၊
ပါရာဇိကအာပတ္သင့္လ်ွင္ေတာ့
လူ႔ဘဝေျပာင္း ဒါမွမဟုတ္ သာမေဏ
ေဘာင္ေျပာင္း သီလျဖည္႔့က်င့္ကာဆက္လက္အားထုက္မယ္ဆိုလ်ွင္ ဥပနိႆ
ယအေၾကာင္း႐ွိက
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ရႏိူင္ပါတယ္ ။
(ပါရာဇိကက်တိုင္းငရဲက်/မက်)
က်တာလည္းရွိတယ္
မက်တာလည္းရွိတယ္
ပထမပါရာဇိက ဟာဘိကၡဳနီမ
ဥပၸလဝဏ္လိုအရိယာေထရီမကိုျပစ္မွားတဲ့နႏၵလုလင္လိုျဖစ္ေနမယ္
တတိယပါရာဇိကဟာ အရဟႏၱဃာတကျဖစ္ေနမယ္ဆိုလ်ွင္ေတာ့
အာနႏၱရိယကံမ်ိုးျဖစ္ေနလို့
လြတ္လမ္းေျပးလမ္းမ႐ွိေတာ့ဘူး စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္မရ႐ုံမဟုတ္ဘူး
ေသၿပီးေနာက္လည္းေသခ်ာေပါက္ ငရဲကိုသြားမွာပဲ
ပါရာဇိကနာမည္တူေပမယ့့္သက္ေရာက္မႈ့ အမ်ိဳးစားကြဲပါတယ္။
(ပါရာဇိကက်သူရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲ)
ရဟန္းေကာင္းေတြနဲ႔ ဥပုသ္ပဝါရဏာစတဲ့သိမ္ထဲမွာျပဳလုပ္ရတဲ့ သံဃာ့ကံေတြမွာအတူတကြ ပါဝင္ပတ္သံခြင့္မရေတာ့ဘူး
(ပါရာဇိေကာေဟာတိအသံဝါေသာ။ ပါရာဇိကသိကၡာပဳဒ္မာတိကာပါဠိႏွင့္ပဒဘာဇနီ)။
ရဟန္အျဖစ္ကိုဝန္ခံေနသ၍
အာပတ္မွမစင္ၾကယ္ေသးသလို
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္လည္းမရႏိူင္ပါဘူး။
အာပတ္သင့္ေၾကာင္းကို
ဝန္ခံေျပာၾကားရမယ္
လူဘဝ သာမေဏဘဝ ေျပာင္းရမယ္ အဲ့ဒီလိုမွ အာပတ္စင္ၾကယ္တယ္။
ပါရာဇိက်သူဟာ ရဟန္အျဖစ္ဝန္ခံေနေသးရင္ သံဝါသေတြကိုသာယာမယ္ဆို
ေထယ်သံဝါသကမျဖစ္ပါဘူး
သူ႔ေၾကာင့့္ျသမသဝါဒသိကၡာပုဒ္အရက်န္ရဟန္းမွာသင့္ႏိူင္ေသးတယ္
သူ႔ကိုလူသာမေဏလို့ ေျပာမရေသးဘူး
အဲ့ဒါေတာ့သတိျပဳ
(သာရတၳဋီကာ ၊၂)။
(ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ စတုဗၺိဓဝိနယကထာေနာက္ဆံုမွာ)
႐ွင္ရဟန္းအျဖစ္ကရခဲလို႔ သက္ညႇာရမယ္လို႔မွာထားတယ္
ပါရာဇိက
က်ေနတယ္ထင္ေနေသာ္မွ
" သင့္ဘဝရဲ႕ ခ်မ္းသာေရးကို သင့္ဘာသာ ႐ွာေဖြပါ”လို႔ ေျပာရမည္လို႔
မွာထားတယ္
ဒါဟာတကယ့္ကိုသတိျပဳရမွာပါ
(အဲ့ဒီအပုိဒ္ထဲက မေတာ္တဆက်တာကိုရည္ရြယ္ေရးထားဟန္ပဲ)
သုတၱန္မွာ
(အဂၤဳတၱဳိရ္ စတုကၠ အာပတၱိဘယသုတ္)
"ပါရာဇိက်သူဟာ နည္းလမ္းတက် ကုစားလိမ့္မယ္"ဆိုတဲ့စကားရယ္
(ဧကနိပါတ္ အ႒ကထာမွာ )
အဂၢိကၡေနၶာပမသုတ္ကိုၾကားနာၿပီး ထိတ္လန္႔ၿပီး ေသြးအံတဲ့ရဟန္ေတြဟာ ပါရာဇိကက်တဲ့ရဟန္းေတြပဲ"ဆိုတဲ့စကာ ေတြေထာက္လ်ွင္
ပါရာဇိကက်တဲ့ရဟန္းေတြဟာ
ရဟန္းအသြင္နဲ႔အေျခေနအရေနၾကေသးတယ္ဆိုတာထင္႐ွားတယ္။
(အဂၤဳတၱဳိရ္ အ႒ကနိပါတ္ကာရ႑ဝသုတ္မွာ)
"သီလပ်က္ၿပီး အမိႈက္သ႐ိုက္နဲ႔တူတဲ့မစင္ၾကယ္ေသာ
ရဟန္းေတြကို ေက်ာင္းတိုက္ကေနႏွင္ထုတ္ၾက
စင္ၾကယ္တဲ့ရဟန္းေတြဟာ စင္ၾကယ္တဲ့ရဟန္းေတြနဲ႔ပဲ သံဃာ့ကံေတြအတူတကြလုပ္ၾက
အဲ့ဒါမွညီၫြတ္ၿပီး ဒုကၡခ်ဳပ္ရာနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရလိမ့္မယ္"
လို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေဟာထားတာ႐ွိတယ္
မွတ္ခ်က္ ။ ေဒသနာၾကားပါ
မည္သည့္အာပတ္သင့္သင့္ ေဒသနာၾကားတဲ့အခါ သဗၺာ အာပတၱိေယာ အာဝိကေရာမိ ဆိုတာနဲ့
႔ အာဝိကတာ ဟိႆ
ဖာသု အက်ိဳးကိုခံစားရမွာပါ။
အာပတ္သင့္လ်ွင္ဝိပၸဋိသာရေတြမျဖစ္ပါနဲ႔
ဧရကပတၱနာဂရာဇဝတၱဳ ကရဟန္းဟာ ဘူတဂါမသိကၡာပုဒ္ပါစိတ္အာပတ္အတြက္ေဒသနာမၾကားမိတဲ့ဝိပၸဋိသာရေၾကာင့္ တိရစာၦန္ ျဖစ္ရတယ္
ဝိပၸဋိသာရေနာင္တ ေနရာမွာ ေနာင္ဒီလိုျပစ္မႈ့မ်ိဳးမလုပ္ဘူးဆိုတဲ့ ဝိရတီ သံဝရတရားနဲ႔ေျပာင္းလိုက္ပါ ဒါဆိုကုသိုလ္ျဖစ္သြားၿပီ။
ခ်မ္းသာစြာသာသနာ
ျပဳနိူင္ျကပါေစ..
အရွင္ေကာဝိဒါဘိလကၤာရ
ဓမၼသီတဂူ
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္
မႏၱေလး
No comments:
Post a Comment