ဘာေႀကာင့္ရဟန္းဝတ္တာလဲ…ll.?
……………………………………
တခ်ိဳ့သူေတြကအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာႀကတယ္
ရဟန္းဝတ္တယ္ဆိုတာက
၁…စားဝတ္ေနေရးအဆင္မေျပလို့ဝတ္ႀကတယ္။
၂…အလုပ္မလုပ္ခ်င္လို့ဝတ္ႀကတယ္တဲ့။
ေသခ်ာျပန္စဉ္းစားျကည့္ေတာ့ရဟန္းဘဝဝတ္လာတဲ့သူေတြကလူလတ္တန္းစားေတြျဖစ္တာမ်ားပါတယ္။
အခ်ိဳ့ေတာ့လည္းခ်မ္းသာတဲ့သူေတြကဝတ္ႀကတယ္။တခ်ိဳ့ႀကေတာ့အေျခခံလူတန္းစားေပါ့
စားဝတ္ေနေရးတြက္ဆိုရင္ေတာ့မွားတယ္။ျမန္မာနိုင္ငံမွာအစာငတ္လို့ေသတယ္ဆိုတာမႀကားစဖူးေသးပါ။ဆိုေတာ့,…
စားဝတ္ေနေရးေႀကာင့္ဆိုတာဘယ္လိုမွစဉ္းစားလို့မရေပ
အစားငတ္လို့ေသတဲ့``မသာ´´ရွိတဲ့ေန့
ျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္မွာေပါ့…
……………………………………………………………
ဘာေႀကာင့္ရွင္ရဟန္းဝတ္တာလဲ…?
နိဗၺာန္ျမန္ျမန္ရခ်င္လို့ေျပာပါရေစ…
ရွင္ရဟန္းျပဳခ်င္သည္နိဗၺာန္ျမန္ျမန္ေရာက္ခ်င္လို့…
အဘယ့္ေႀကာင့္နည္း…
လူဝတ္ေႀကာင္ဘဝနွင့္ဆိုလ်င္လူမူေရးစီပြားေရးမိသားစုေရးဟုဆိုေသာအေရးေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာေတြ့ႀကံဳေနရသည္။ထိုအေရးအမ်ားကိုအျမဲျပဳလုပ္ေနရသည္အတြက္တရားအားထုတ္ဖို့အခ်ိန္အမ်ားႀကီးမေပးနိုင္။ေပးနိုင္ေသာ္လည္းခဏေလးသာေပးနိုင္ႀကသည္။သားေရးသမီးေရးစီးပြားေရးကိစၥေတြနဲ့တေန့တာအခ်ိန္ေတြကုန္ဆံုးေနရသည္။
လူဘဝဆိုတာကအစမထင္သံသရာကေနက်င္လည္လာရသည္ဘဝေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာကအကုသုိလ္အတံုးအခဲႀကီးကိုတခဏေလးနဲ့ေခ်ျဖတ္လို့ရရင္လူေတြအကုန္လံုးအရိယာေတြျဖစ္ေနေတာ့မွာေပါ့။
ရဟန္းဘဝေရာက္လာတဲ့သူမ်ားသည္တေယာက္ထဲသမားလိုပါပဲ။တြယ္တာစရာမရွိ။လူေတြလိုငါ့သားငါ့သမီးဆိုျပီးျပန္လွည့္ျကည့္ေနစရာမလို
မိမိသြားလို့နိဗၺာန္အရပ္ကိုလြတ္လြတ္သြားနိုင္သည္။တရားအလုပ္တခုထဲကိုသာႀကိဳးစားအားထုတ္နိုင္သည္။ထို့ေႀကာင့္သူမ်ားေတြလိုဘာအေရးမွႀကည့္စရာမလိုပဲမိမိအေရးတခုသာႀကည့္၍သြားနိုင္သည္။မိမိသြားရင္သြားသေလာက္မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကိုျမန္ျမန္ေရာက္သည္။
ဘာေႀကာင့္ရဟန္းဝတ္တာလဲ…?
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ျမန္ျမန္ရခ်င္လို့ပဲေျဖပါရေစ…
ဆက္ရန္……
သက်ပိ်ိဳ{ေရနံေျမ}
20-10-17
Sunday, October 22, 2017
ဘာေႀကာင့္ရဟန္းဝတ္တာလဲ
ေဒသနာၾကားရွင္းလင္းခ်က္
ေဒသနာၾကားရွင္းလင္းခ်က္
၁။အဟံ ဘေႏၱ သဗၺာ အာပတၱိေယာ အာဝိကေရာမိ .ဒါကေဒသနာၾကားတာမဟုတ္ေသးဘူး သင့္ေရာက္ေနတဲ႔အာပတ္ကိုပဋိစၧႏၷေျကာင့္အာပတ္သင့္တယ္
သံဃာဒိေသသ္ဆိုဖံုးသေလာက္ပရိဝါသ္က်င့္ရတယ္
ထို့ေျကာင့္
ပဋိစၦႏၷမျဖစ္ေအာင္ထုက္ေဖာ္ျပတဲ့အာဝိကရဏပဲ
သာဓု အာဝုေသာ သာဓု သာဓု. ဒါကအႀကီးကအာဝိကရဏကိုလက္ခံတာ
အဟံဘေႏၱ သမၺဟုလာ နာနာဝတၳဳကာ သဗၺာ အာပတၱိေယာ အာပဇၨိ ံ၊တာ တုမွမူေလ ပဋိေဒေသမိ။ ဒါကေဒသနာၾကားလ်ွင္ေပ်ာက္တဲ့ အာပတ္ငါးပုံအတြက္ေဒသနာျကားတာ
ီနိႆ ဂၢိဆိုလ်ွင္ေတာ့ဝတၳဳကိုစြန္႔ၿပီးၾကားမွေပ်ာက္တာပါ
ပႆသိ ကေန
ပႆာမိအထိအေမးကတိကို
ပဋိညာဥ္ဝန္ခံတာ
အာယတိ ံအာဝုေသာ
ကေနသံဝရိႆာ မိအထိကအေမးနဲ႔
ပဋိညာယကာေရတေဗၺာ အရသမထ၇ပါထဲကပဋိညာတကရဏျဖင့္
အာပတၱာဓိက႐ုဏ္းၿငိမ္းေစပုံပါ
အခုလိုေျပာၾကားရာ၌ဝတၳဳသဘာဂအာပတ္တူေနၾကလ်ွင္အႀကီးေရာအငယ္ပါေဒသနာေျပာရင္းဒုကၠဋ္သင့္တယ္
ဥပမာ
ဝိကာလေဘာဇနအာပတ္တူေနတာမ်ိဳးေပါ့
အကယ္၍
အႀကီးမွာဘာအာပတ္မွ႐ွိမေနလ်ွင္ဒီမွာပဲကိစၥျပတ္တယ္ျပီးတယ္
၂။အာပတ္႐ွိေနလ်ွင္အႀကီးကေဒသနာၾကားအငယ္ကခံယူ
အဲ့ဒါ ဆိုလ်ွင္အႀကီးမွာအရင္က႐ွိေနတဲ့အာပတ္ေရာဝတၳဳသဘာဂ႐ွိလ်ွက္နဲ႔ေဒသနာခံယူတဲ့ဒုကၠဋ္အာပတ္ပါစင္ၾကယ္
သြားၿပီ
၃။ဒါေပမယ့္အငယ္မွာဝတၳဳသဘာဂ႐ွိလ်ွက္ေဒသနာၾကားလို႔သင့္တဲ့ဒုကၠဋ္႐ွိေနေသးတယ္
အဲ့ဒီအတြက္တျပန္ထပ္ၾကားဒါဆိုအဲ့ဒီအာပတ္လည္းေျပာင္စင္ၿပီ
သဘာဂဝတၳဳအာပတ္တူေဒသနာၾကားလ်ွင္
ၾကားျခင္းဒုကၠဋ္နဲ႔
ခံယူျခင္းဒုကၠဋ္ဟာဝတၳဳမတူဘူးေနာ္
ေဒသနာၾကားျခင္ကိုအေလးဂ႐ုျပဳု ၿပီးေလးေလးနက္နက္ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္
ဘုရား႐ွင္က."အျပစ္ကိုအျပစ္မွန္းသိျမင္ၿပီး တရားေသာနည္းလမ္းျဖင့္ကုစားတယ္၊ ေနာင္တခ်ိန္မွာလည္းမလြန္က်ဳးေတာ႔ပဲေစာင့္
့ထိန္တဲ့သူဟာ စင္ၾကယ္တဲ့ငါဘုရား႐ွင္သာသနာေတာ္မွာ ႀကီးပြားတိုးတက္လိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့မွတ္ခ်က္သုံးသပ္ခ်က္မိန့္႔မွာခ်က္႐ွိေနလို႔ပါ။
ဓေမၼ ေဟာႏၱဳ သဂါရဝါ။
ေနာက္ဆက္တြဲ
"ေစတနာနွင့္တကြလြန္က်ဳးလိုစိတ္နဲ႔သင့္ေရာက္ေသာအားပတ္ခုႏွစ္ပါးလံုးသည္စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္မရေအာင္တားျမစ္နိူင္တယ္
( နိဒါန္း ။
ဥေပါသထကၡႏၶက၊မဟာဝါ)
သာရတၳဋီကာ. တ.အုပ္မွာ နတ္ျပည္အတြက္ပါတာျမစ္ႏိူင္တယ္။
ဝိသုဒၶါေပေကၡန သႏၱီ အာပတၱိ အာဝိကာတဗၺာ၊အာဝိကတာ ဟိ ႆ ဖာသု
ေဟာတိ။ (နိဒါန္း၊မဟာဝါ)
အဲ့ဒီအာပတ္ေတြမွစင္ၾကယ္လြတ္
ေျမာက္ခ်င္လ်ွင္ လြန္က်ဳးထားတဲ့အာပတ္၊မကုစားရေသးတဲ့အာပတ္ကို
သံဃာ့အလယ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ဂုိဏ္းအလယ္၊ရဟန္းတစ္ပါးအထံေသာ္လည္းေကာင္းဝန္ခံေဒသနာေျပာၾကားရမည္
အဲ့ဒါဆိုစင္ၾကယ္သြားေသာေၾကာင့္
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ေတြရႏိူင္ပါၿပီ။
(သာရတၳဋီကာ တ.အုပ္ဆက္ၾကည့္ေအာင္)
ဂ႐ုကအာပတ္ႏွစ္မ်ိဳးတြင္
ပါရာဇိကက်ေသာရဟန္းသည္
ပါရာဇိကက်သြားၿပီလို႔မဝန္းခံေသးပဲ
ရဟန္အျဖစ္အေနနဲ႔ဝန္ခံေနေနသမ်ွပတ္လံုး။
သံဃာဒိေသသ္အာပတ္သင့္ေသာရဟန္းသည္ ထိုအာပတ္မွမကုစားမထေျမာက္ရေသးသမ်ွ ပတ္လံုး။
က်န္လဟုကအာပတ္သင့္ေသာရဟန္းသည္ ေဒသနာမေျပာၾကားေသးသမ်ွ ပတ္လံုး။
ထိုရဟန္းတို႔သည္( နတ္ျပည္ )မဂ္၊ဖိုလ္တို႔ကိုမရႏိူင္ဘူး ။
(ပရိဝါအ႒ကထာၾကည့္ရေအာင္)
ေစတနာနဲ႔တမင္တကာလြန္က်ဳးတဲ့အာပတ္ခုႏွစ္ပါးလံုး
နတ္ျပည္ မဂ္ဖိုလ္ ကိုတားျမစ္ႏိူင္တယ္။
မသိလို႔လြန္က်ဳးမိတဲ့ ပဏၰတၱိဝဇၨ.ေခါ္တဲ႔
လူေလာကအေနနဲ႔ေတာ့ အျပစ္မ႐ွိပဲ
ဘုရား႐ွင္ကထုက္ျပန္ထားလို႔သာ
အျပစ္ျဖစ္တဲ့သိကၡာပုဒ္မ်ဳးိေတြကေတာ့ နတ္ျပည္ မဂ္ဖိုလ္ကိုမတားျမစ္ႏိူင္ပါဘူး။
ေဒသနာ ေျပာၾကားရမည္႔့့အာပတ္ကိုေဒသနာေျပာၾကားမယ္၊
သဃာဒိေသသ္လို႔ဝု႒ာနဂါမီအာပတ္ကို သံဃာနဲ႔ကုစားမယ္၊
ပါရာဇိကအာပတ္သင့္လ်ွင္ေတာ့
လူ႔ဘဝေျပာင္း ဒါမွမဟုတ္ သာမေဏ
ေဘာင္ေျပာင္း သီလျဖည္႔့က်င့္ကာဆက္လက္အားထုက္မယ္ဆိုလ်ွင္ ဥပနိႆ
ယအေၾကာင္း႐ွိက
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ရႏိူင္ပါတယ္ ။
(ပါရာဇိကက်တိုင္းငရဲက်/မက်)
က်တာလည္းရွိတယ္
မက်တာလည္းရွိတယ္
ပထမပါရာဇိက ဟာဘိကၡဳနီမ
ဥပၸလဝဏ္လိုအရိယာေထရီမကိုျပစ္မွားတဲ့နႏၵလုလင္လိုျဖစ္ေနမယ္
တတိယပါရာဇိကဟာ အရဟႏၱဃာတကျဖစ္ေနမယ္ဆိုလ်ွင္ေတာ့
အာနႏၱရိယကံမ်ိုးျဖစ္ေနလို့
လြတ္လမ္းေျပးလမ္းမ႐ွိေတာ့ဘူး စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္မရ႐ုံမဟုတ္ဘူး
ေသၿပီးေနာက္လည္းေသခ်ာေပါက္ ငရဲကိုသြားမွာပဲ
ပါရာဇိကနာမည္တူေပမယ့့္သက္ေရာက္မႈ့ အမ်ိဳးစားကြဲပါတယ္။
(ပါရာဇိကက်သူရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲ)
ရဟန္းေကာင္းေတြနဲ႔ ဥပုသ္ပဝါရဏာစတဲ့သိမ္ထဲမွာျပဳလုပ္ရတဲ့ သံဃာ့ကံေတြမွာအတူတကြ ပါဝင္ပတ္သံခြင့္မရေတာ့ဘူး
(ပါရာဇိေကာေဟာတိအသံဝါေသာ။ ပါရာဇိကသိကၡာပဳဒ္မာတိကာပါဠိႏွင့္ပဒဘာဇနီ)။
ရဟန္အျဖစ္ကိုဝန္ခံေနသ၍
အာပတ္မွမစင္ၾကယ္ေသးသလို
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္လည္းမရႏိူင္ပါဘူး။
အာပတ္သင့္ေၾကာင္းကို
ဝန္ခံေျပာၾကားရမယ္
လူဘဝ သာမေဏဘဝ ေျပာင္းရမယ္ အဲ့ဒီလိုမွ အာပတ္စင္ၾကယ္တယ္။
ပါရာဇိက်သူဟာ ရဟန္အျဖစ္ဝန္ခံေနေသးရင္ သံဝါသေတြကိုသာယာမယ္ဆို
ေထယ်သံဝါသကမျဖစ္ပါဘူး
သူ႔ေၾကာင့့္ျသမသဝါဒသိကၡာပုဒ္အရက်န္ရဟန္းမွာသင့္ႏိူင္ေသးတယ္
သူ႔ကိုလူသာမေဏလို့ ေျပာမရေသးဘူး
အဲ့ဒါေတာ့သတိျပဳ
(သာရတၳဋီကာ ၊၂)။
(ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ စတုဗၺိဓဝိနယကထာေနာက္ဆံုမွာ)
႐ွင္ရဟန္းအျဖစ္ကရခဲလို႔ သက္ညႇာရမယ္လို႔မွာထားတယ္
ပါရာဇိက
က်ေနတယ္ထင္ေနေသာ္မွ
" သင့္ဘဝရဲ႕ ခ်မ္းသာေရးကို သင့္ဘာသာ ႐ွာေဖြပါ”လို႔ ေျပာရမည္လို႔
မွာထားတယ္
ဒါဟာတကယ့္ကိုသတိျပဳရမွာပါ
(အဲ့ဒီအပုိဒ္ထဲက မေတာ္တဆက်တာကိုရည္ရြယ္ေရးထားဟန္ပဲ)
သုတၱန္မွာ
(အဂၤဳတၱဳိရ္ စတုကၠ အာပတၱိဘယသုတ္)
"ပါရာဇိက်သူဟာ နည္းလမ္းတက် ကုစားလိမ့္မယ္"ဆိုတဲ့စကားရယ္
(ဧကနိပါတ္ အ႒ကထာမွာ )
အဂၢိကၡေနၶာပမသုတ္ကိုၾကားနာၿပီး ထိတ္လန္႔ၿပီး ေသြးအံတဲ့ရဟန္ေတြဟာ ပါရာဇိကက်တဲ့ရဟန္းေတြပဲ"ဆိုတဲ့စကာ ေတြေထာက္လ်ွင္
ပါရာဇိကက်တဲ့ရဟန္းေတြဟာ
ရဟန္းအသြင္နဲ႔အေျခေနအရေနၾကေသးတယ္ဆိုတာထင္႐ွားတယ္။
(အဂၤဳတၱဳိရ္ အ႒ကနိပါတ္ကာရ႑ဝသုတ္မွာ)
"သီလပ်က္ၿပီး အမိႈက္သ႐ိုက္နဲ႔တူတဲ့မစင္ၾကယ္ေသာ
ရဟန္းေတြကို ေက်ာင္းတိုက္ကေနႏွင္ထုတ္ၾက
စင္ၾကယ္တဲ့ရဟန္းေတြဟာ စင္ၾကယ္တဲ့ရဟန္းေတြနဲ႔ပဲ သံဃာ့ကံေတြအတူတကြလုပ္ၾက
အဲ့ဒါမွညီၫြတ္ၿပီး ဒုကၡခ်ဳပ္ရာနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရလိမ့္မယ္"
လို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေဟာထားတာ႐ွိတယ္
မွတ္ခ်က္ ။ ေဒသနာၾကားပါ
မည္သည့္အာပတ္သင့္သင့္ ေဒသနာၾကားတဲ့အခါ သဗၺာ အာပတၱိေယာ အာဝိကေရာမိ ဆိုတာနဲ့
႔ အာဝိကတာ ဟိႆ
ဖာသု အက်ိဳးကိုခံစားရမွာပါ။
အာပတ္သင့္လ်ွင္ဝိပၸဋိသာရေတြမျဖစ္ပါနဲ႔
ဧရကပတၱနာဂရာဇဝတၱဳ ကရဟန္းဟာ ဘူတဂါမသိကၡာပုဒ္ပါစိတ္အာပတ္အတြက္ေဒသနာမၾကားမိတဲ့ဝိပၸဋိသာရေၾကာင့္ တိရစာၦန္ ျဖစ္ရတယ္
ဝိပၸဋိသာရေနာင္တ ေနရာမွာ ေနာင္ဒီလိုျပစ္မႈ့မ်ိဳးမလုပ္ဘူးဆိုတဲ့ ဝိရတီ သံဝရတရားနဲ႔ေျပာင္းလိုက္ပါ ဒါဆိုကုသိုလ္ျဖစ္သြားၿပီ။
ခ်မ္းသာစြာသာသနာ
ျပဳနိူင္ျကပါေစ..
အရွင္ေကာဝိဒါဘိလကၤာရ
ဓမၼသီတဂူ
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္
မႏၱေလး
Saturday, October 21, 2017
Saturday, October 7, 2017
သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔(သုိ႔)အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႕သမုိင္း =
သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔(သုိ႔)အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႕သမုိင္း
================================
️အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔
ဘုရားၿမတ္စြာ၊ဝတႎသာသို႔
ၾကြလွာသံုးဘဝါး၊မိနတ္သားကို
ရည္ထားေပါင္းစု၊အေၾကာင္းၿပဳ၍
ၿမဳေတရတနာ၊ဘိဓမၼာကို
ဝါတြင္းသံုးလ၊ေဟာေဖာ္ၿပသည္
ပန္းလွၾကာႏွယ္၊ေမႊးေတာ႔သည္ ။။။။။။။။။။
သီတင္းကၽြတ္လၿပည္႔၊ခါေတာ္ေန႔တြင္
သံုးလူ႔ထြဋ္ပန္၊ဝတႎယံမွ
ၿဗဟၼာ-သိၾကား၊ဝန္းခစား၍
ခန္႔ၿငားဝင္႔တယ္၊ရံစီၿခယ္ေသာ
သံုးသြယ္ေစာင္းတန္း၊အသြင္ဆန္းႏွင္႔
ၾကြလွမ္းေၿခခ်၊သကၤႆနဂိုရ္
ၿမညိဳလကၤ်ာ၊လူ႔ရပ္ရြာသို႔ ။။။။။။။။။။။။
ရည္စူးသတ္မွတ္၊ထိုေန႔ၿမတ္တြင္
ထက္ရပ္မီးပံုး၊ေမွ်ာ္မဆံုးႏွင္႔
ဆီမီးေရာင္ဝါ၊ထိန္ေဝၿဖာ၍
သက္ဝါၾကီးသူ၊ဂုဏ္ၾကီးသူအား
ငယ္သူမ်ားက၊ဦးႏွိမ္ဝန္ခ်
ကန္ေတာ႔ၾက၏ ။။။။။။။။။။။။။
ၿဖဴ-နီ-ၿပာ-ဝါ ၊ၾကာမ်ားစြာတို႔
ရာသီႏွင္႔ပန္း၊အၿမင္လန္းေအာင္
ကန္လံုးညႊတ္မွ်၊ပြင္႔ေခ်ၿပီ
အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔၊စိတ္ၾကည္ေမြ႔သည္
ပိတ္ေသာတံခါးပြင္႔သည္သို႔ ။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
သိ. ေဟာ. ၿမဲေန. ဆင္းနတ္ျပည္ မွတ္ေလအ၀ိဇဟိတ ေလးဌာန၊
အထက္ပါလကၤာေလးအရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ( ၇ ) ၀ါေျမာက္မွာ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွာမယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ႔ဖူးေသာ သႏၱဳႆိတနတ္သားကုိ အမႉးျပဳ၍ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းကုိ မိဘေက်းဇူးဆပ္ အဘိဓမၼာတရားကုိ ၀ါတြင္းသုံးလပတ္လုံးေဟာေတာ္မူၿပီး ၀ါလကၽြတ္ေသာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္ သိၾကားမင္း၏ ၿမိဳ႕ေတာ္သုဒႆနမွ လူ႕ျပည္ သကၤႆနဂုိရ္ ျမိဳ႕အ၀င္တံခါး၀သုိ႔ ႂကြခ်ီသက္ဆင္းေတာ္မူခဲ႔ေလသည္။
ထုိသုိ႔သက္ဆင္းေတာ္မူလာေသာအခါ ျမတ္စြာဘရားသည္ ရတနာ (၇ ) ပါးျဖင္႔စီျခယ္ထားေသာ အလယ္ဗဟုိ
အနီေရာင္ပတၱျမားေလွခါးမွ ဆင္းသက္ေတာ္မူ၍ ျဗဟၼာမင္းႏွင္႔ ျဗဟၼာပရိသတ္သည္ ဘုရားရွင္၏ လက္ယာဘက္အျဖဴေရာင္ ေငြေလွခါးမွလည္းေကာင္း၊ သိၾကားမင္းႏွင္႔ နတ္ပရိသတ္အေပါင္းသည္ လက္၀ဲဘက္အ၀ါေရာင္
ေရႊေလွခါးမွလည္းေကာင္း ဆင္းသက္လာၾကသည္၊ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္မွ ေစာင္႔ႀကိဳေနေသာ ပရိသတ္ႀကီးသည္ ရတနာ ( ၇ )ပါး အျပည့္အစုုံကုိမျမင္ရဘဲ ရတနာသုံးပါး ( ေငြ.ေရႊ.ပတၱျမား ) ျဖင္႔ စီခ်ယ္ထားေသာ ေလွခါးကုိသာ ျမင္ေတြ႔ၾကရေလသည္။
လူ႕ျပည္မွ ရဟန္း ရွင္ လူပရိတ္သည္ႀကီးသည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားေျခေတာ္ရာခ်မည့္ သကၤႆအ၀င္ ၿမိဳ႕တံခါးအ၀၌ ေရာင္စုံမီးမ်ားထြန္းၫွိကာ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင္႔ ႀကိဳဆုိခဲ႔ၾကေလသည္။ ဗုဒၶ၀င္က်မ္းစာမ်ားအရ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွဆင္းသက္ေတာ္မူရာ သကၤႆၿမိဳ႕သည္ ဘုရားရွင္တုိ႔ မစြန္႔ေသာ အ၀ိဇဟိတ ေလးဌာနတြင္ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ေပသည္၊( ေဒ၀ါေရာဟဏကာေလ သကၤႆနဂေရ ပဌမပါဒ ဌာနံ အ၀ိဇဟိတေမ၀ ေဟာတိ )
ယင္းသုိ႔ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ နတ္ျပည္မွဆင္းေတာ္မူလာေသာျမတ္စြာဘုရားကုိ လူ႔ျပည္မွ ရဟန္းရွင္လူအမ်ား ေရာင္စုံမီးမ်ားျဖင္႔ ပူေဇာ္ခဲ႔ၾကသည္ကုိ အတုယူကာ ယခုတုိင္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ေရာက္တုိင္း ဘုရားေက်ာင္းကန္ ဇရပ္တန္ေဆာင္မ်ား၌လည္းေကာင္း၊ မိမိတုိ႔ေနထုိင္ရာအိမ္မ်ား၌လည္းေကာင္း လမ္းႀကီးလမ္းငယ္အသြယ္သြယ္ တုိ႔၌လည္းေကာင္း ေရာင္စုံမီးမ်ားျဖင္႔
ပူေဇာ္ၾကေလသည္၊ အခ်ဳိ ့ မီးပုံးပ်ံမ်ားျဖင္႔လည္း ေကာင္းကင္သုိ႔လြတ္ကာ ျမတ္စြာဘုရားဆင္းႂကြေတာ္မူလာမည့္
ခ်ိန္ကုိ မွန္းဆကာ လႊတ္တင္ပူေဇာ္ၾကေလသည္။
တာ၀တႎသာနတ္ျပည္ရွိ စူဠာမဏိေစတီေတာ္ကုိ မွန္းဆကာ ပူေဇာ္ၾကသည္ဟုလည္း ဆုိၾကသည္။
ဒါေၾကာင္႔ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ကုိ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ ဟု သတ္မွတ္ကာအဘိဓမၼာ ဆုိင္ရာ ပဌာန္းေဒသနာမ်ားရြတ္ဘာသ္ကာ ေနရာေဒသအသီးသီးတုိင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ တစ္မ်ဳိးတဖုံပူေဇာ္ၾကေလသည္။
သံဃာေတာ္မ်ားဘက္မွၾကည့္ရင္လည္း
ပုရိမ၀ါဆိုခဲ႔ၾကေသာရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါတြင္းသုံးလမွ ၀ါကၽြတ္ေသာေန႔-
၀ါဆုိေသာသံဃာ အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ရွိက ေတာင္းပန္ေျပာၾကားၾကေသာ မဟာပ၀ါရဏာေန႔ထူးေန႔ျမတ္မ်ိဳးလည္း
ျဖစ္ပါသည္။
လူဒကာ.ဒကာမမ်ားဘက္မွာဆုိရင္ေတာ႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သုိ႔တက္ကာ မယ္ေတာ္သႏၱဳႆိတနတ္သားကုိ မိဘေက်းဇူးဆပ္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔
သည္ကုိ အတုယူကာ သီတင္းကၽြတ္ေရာက္တုိင္း မိဘတုိ႔ကုိ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံတုိ႔ျဖင္႔ ျပစ္မွားမိခဲ႔ပါက ခြတ္လြတ္ေပးရန္ ကန္ေတာ႔၀န္ခ်ၾကေသာေန႔ထူးေန႔ျမတ္လည္းျဖစ္ပါသည္၊ ၊
ဒါေၾကာင္႔ အခုုလုိ႔သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ေရာင္စုံဆီမီးမ်ားျဖင္႔ ပူေဇာ္ရင္း အဘိဓမၼာတရားမ်ားျဖစ္ေသာ ပဌာန္းေဒသနာမ်ားကုိရြတ္ဘာသ္ပူေဇာ္ရင္း မိမိတုိ႔၏ မိဘ ဘုိးဘြားတုိ႔ကုိ အျပစ္ရွိသမွ်၀န္ခ်ေတာင္းပန္ကန္ေတာ႔ရင္းျဖင္႔ မိဘေက်းဇူးကုိ နားလည္ကာ ကုသုိလ္မ်ားပြားမ်ားႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ပတၳနာျပဳရင္း ………………………
*သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔*အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ *
=============================
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္(၁၀၉)ခုႏွစ္၊ ၀ါဆိုလျပည့္ ညေနခ်မ္း၌ သာ၀တိၳျပည္အနီး ေကာသလမင္း၏ ဥယ်ာဥ္မွဴး က႑သည္ ဘုရားရွင္ မိန္႔ၾကားခ်က္အတိုင္း စိုက္ပ်ဳိးအပ္ေသာ က႑မၺ သရက္ျဖဴပင္အနီးတြင္ တိတိၳိ တို႔ကို ႏွိမ္နင္းေတာ္မူရန္ ေရမီးအစံုစံု တန္ခိုးျပာဋိဟာ ျပပြဲႀကီးကို အဆန္းတၾကယ္ ဖန္ဆင္းျပေတာ္မူသည္။ ထိုပြဲအၿပီးတြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မယ္ေတာ္ေဟာင္း နတ္သားအား အဘိဓမၼာေဒသနာျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ ေျခလွမ္းႏွစ္လွမ္း သုံးဖ၀ါးျဖင့္သာ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သို႔ ႂကြသြားေတာ္မူသည္။ ပရိသတ္က ဘုရားရွင္ကိုမျမင္ေတြ႕ေတာ့၍ အရွင္အႏုရုဒၶါမေထရ္အား ေမးျမန္းရာ မေထရ္ျမတ္ရွင္းျပမွ အေၾကာင္းစံုသိၾကရသည္။ ပရိသတ္ႀကီးက ဘုရားရွင္ကို မဖူးရဘဲ မျပန္ဟု တိုင္ပင္ၾကကာ ထုိေနရာမွာပဲ ယာယီတဲနန္းထိုးကာ ေနၾကေလသည္။
သီတင္းကၽြတ္ခါနီးမွ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ထံမွ တစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္ သကၤႆၿမဳိ႕သို႔ ႂကြဆင္းေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း သိရသျဖင့္ သကၤႆၿမဳိ႕ကေန သြားေရာက္ႀကဳိဆိုၾကသည္။ ဘုရားရွင္သည္ တာ၀တႎသာျပည္ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာ၌ မယ္ေတာ္ေဟာင္း သႏၲဳသိတအမွဴးရွိေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႕အား ၀ါတြင္းသံုးလ ေန႔ညမစဲ အဘိဓမၼာတရားကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ ၿပီးဆံုးေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔၌ သိၾကားမင္းအား လူ႔ျပည္ျပန္ေတာ့မည့္အေၾကာင္း ႏႈတ္ဆက္စကား မိန္႔ၾကားရာ သိၾကားမင္းက ေရႊေစာင္တန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱျမားေစာင္းတန္း၊ ေစာင္းတန္းသံုးသြယ္တို႔ကို ဖန္တီးေပးသည္။ လက်ာ္ဘက္ေရႊေစာင္းတန္းက နတ္မ်ားအဖို႔ရည္ရြယ္သည္။ လက္၀ဲဘက္ေငြေစာင္းတန္းက ျဗဟၼာမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္သည္။ ပတၱျမားေစာင္းတန္းက ဘုရားရွင္အတြက္ ရည္ရြယ္သည္။ ေစာင္းတန္းတို႔၏ မုခ္ဦးက ျမင္းမိုရ္ ေတာင္ထိပ္မွာရွိ၍ အေျခက သကၤႆၿမဳိ႕တံခါး၀မွာရွိသည္။ ဘုရားရွင္သည္ လူ႔ျပည္ဆင္းခါနီး ျမင္းမုိရ္ေတာင္ထိပ္တြင္ ရပ္လ်က္ ေရအစံုမီးအစံု တန္ခိုးျပာဋိဟာတို႔ကို ျပေတာ္မူ၍ ထက္ေကာင္းကင္သို႔ ၾကည့္ေတာ္မူေသာအခါ အကနိ႒ျဗဟၼာျပည္တိုင္ေအာင္ အဆီးအတားမရွိ ဟင္းလင္းျဖစ္သြားေတာ့၏။
ေအာက္ကိုၾကည့္ေသာအခါ အ၀ီစိငရဲတုိင္ေအာင္ အပိတ္အပင္ အတားအဆီးမရွိ ဟင္းလင္းျပင္ ျဖစ္သြားေတာ့၏။ ထိုအခါသမယတြင္ ၿပည္သူၿပည္သားအေပါင္းတို႔က မီးရွဴးမီးတိုင္မ်ား ၊မီးပန္းမ်ား၊ ဆီမီးမ်ား ပန္း၊ ေရခ်မ္းမ်ားၿဖင့္ ကပ္လွဴပူေဇာ္ၾကသည္ ။
တာ၀တႎသာနတ္ၿပည္ရိွ စူဠာမဏိိေစတီေတာ္ ကိုလည္း ပူေဇာ္သည့္ အထိမ္းအမွတ္ၿဖင့္ မီးပံုးမ်ားၿပဳလုပ္၍ ေကာင္းကင္သို ့ လႊတ္တင္ပူေဇာ္ၾကသည္ ။ထိုကဲ့သို ့ပူေဇာ္ၾကသည္ကို အေၾကာင္းၿပဳကာ ယေန ့ေခတ္အခါတိုင္ေအာင္ ၿမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး၌ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ၿပဳလုပ္ၿမဲ ၿဖစ္သည္ ။
-ဘုရားရွင္ (၇) ၀ါေျမာက္ကာလ၊ (၇)လေျမာက္ ျမန္မာရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား တစ္ေနရာတည္း၌ ၀ါကပ္ေနထိုင္ျခင္း (သီတင္း)မွ ကြ်တ္ျခင္း (ျပီးဆံုးျခင္း) အခါသမယျဖစ္ေသာ *သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔*။ -တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွ အေမေဟာင္းသႏၱဳႆိတနတ္သားနွင့္
တကြ နတ္ျဗဟၼာတို႔အား အဘိဓမၼာ(၇)က်မ္းေဟာၾကားေသာ
ေၾကာင့္ *အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔*။
-ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း အျပစ္ရွိက ေထာက္ျပေျပာၾကားပါရန္ မာန္ကင္းစြာ၊ ယဥ္ေက်းစြာ၊ ရုိေသစြာ ဖိတ္မန္တိုက္တြန္းအမႈျပဳၾကေသာေၾကာင့္ *ပ၀ါရဏာေန႔*။ (သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ပုရိမ၀ါမွ ထေျမာက္ၾကေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ၾကီးငယ္ရွိပါက သည္းခံခြင့္လြတ္ရန္၊ လမ္းမွန္ကုိညြန္ျပရန္၊ သြန္သင္ဆုံးမရန္ ေတာင္းပန္ၾကျပီး ပ၀ါရဏာျပဳၾကပါသည္။)
-အရွင္သာရိပုတၱရာရွိရာ သကၤႆျမိဳ ့ကို ေစာင္းတန္းသံုးသြယ္ျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းျခံရံလ်က္ ဆင္းသက္ေတာ္မူလာေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တုႏိႈင္းဖြယ္မရွိ၊ အလြန္တင့္တယ္ သပၸါယ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ နတ္လူအမ်ား ၾကည္ညိဳစိတ္ပြားကာ *ဘုရားဆုပန္ၾကေသာေန႔*။ (အဲဒီအခ်ိန္မွာ အလြန္တင့္တယ္လြန္းတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကို အားက်ျပီးေတာ့ သူတုိ႔လည္း တစ္ခ်ိန္မွာ ဘုရားျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြ ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္..... ဒါေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ဆုေတြပန္ၾကတယ္) -ထိုသို ့ အဘိဓမၼာေဒသနာ ေဟာၾကားျပီးေနာက္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွ လူ ့ျပည္သို ့ ညခ်မ္းအခါ၌ ဆင္းသက္လာေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား ျဗဟၼာ နတ္ လူ သံုးဘံုသူတို ့အတူတကြ ၾကည္ျဖဴပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ဆီမီးထြန္းညွိပူေဇာ္ၾကေသာ *မီးထြန္းပြဲေတာ္ေန ့*။
(ထုိအခ်ိန္က ျမတ္စြာဘုရား တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွ လူျပည္သုိ႔ ျပန္လည္ႂကြျမန္လားျခင္းကုိ ႀကိဳဆုိေသာ အားျဖင့္ ၊ ေရာင္စုံမီးမ်ား ထြန္းညွိခဲ့ၾကသည္။ ထုိယဥ္ေက်းမႈကုိ အေျခခံ၍ ယေန႔ထက္တုိင္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန၌ မီးထြန္းပြဲမ်ား က်င္းပကာ ျမတ္ဗုဒၶအား ပူေဇာ္ပသၾကေလသည္။) -ေက်းဇူးၾကီးလွ မိဘဘိုးဘြား သက္ၾကီးမ်ား၊ ဆရာသမားမ်ားအား လက္ဆယ္ျဖာမိုး၍ ရုိေသစြာ ကန္ေတာ့ၾကေသာ *သက္ၾကီးပူေဇာ္ပြဲေန ့*။
ကြၽႏု္ပ္တို႔ ျမတ္ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္မ်ားသည္ ထိုေန႕ထူးေန႕ျမတ္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔၌ *သီတင္းသီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ *၂၄-နာရီအသံမစဲ မဟာပဌာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ *အဘုိးအဘြား၊ မိဘ၊ ဆရာမ်ားအားကန္ေတာ့ျခင္း၊ *မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအား ဓမၼလက္ေဆာင္မ်ားေပးအပ္ျခင္း၊ *သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းဆက္ကပ္လႉဒါန္းျခင္း၊ *တရားေတာ္မ်ားနာၾကားျခင္း၊ *ဆီမီးထြန္းညိွပူေဇာ္ျခင္း စသည့္ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားျပဳၾကသည္။ *နတ္ျပည္ရိွ စူဠာမဏိေစတီေတာ္ကို ပူေဇာ္သည့္ အေနျဖင့္ မီးပံုးပံ်မ်ား လႊတ္တင္ၾကသည္။ ေစတီပုထိုး၊ ေက်ာင္းကန္ဇရပ္မ်ားတြင္သာမက လူေနအိမ္မ်ား၊ စပါးကီ်၊ ေမာင္းဆံု၊ ေဈးဆိုင္ စသည့္ လူ့အကိ်ဳးျပဳပစၥည္း ပစၥယမ်ားတြင္ပါ ဆီမီးထြန္းညိွၾကသည္။
မုန္႔လက္ေကာက္၊ မုန္႔ဆီေၾကာ္ စသည့္ ျမန္မာမုန္႔မ်ား ျပဳလုပ္ေကြ်းေမြးၾကသည္။ လူငယ္လူရြယ္တို႔က မိဘဘိုးဘြား၊ ရပ္မိရပ္ဖသက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ားကို စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား၊ အဝတ္အထည္၊ လူ႔အသံုးအေဆာင္ပစၥည္း ပစၥယမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကသည္။
တပည့္မ်ားက ဆရာသမားမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကသည္။ လူၾကီးမိဘ ဆရာသမား အကန္ေတာ့ခံပုဂၢိဳလ္မ်ားက သာေၾကာင္းမာေၾကာင္း၊ တိုးတက္ဖံြ႕ျဖိဳးေစေၾကာင္း၊ ေကာင္းကိ်ဳးလိုရာဆႏၵႏွင့္
ျပည့္စံုေစေၾကာင္းဆုမြန္ေကာင္းမ်ား ေတာင္းေပးၾကသည္။ ဆံုးမၾသဝါဒမ်ား ေပးၾကသည္။
ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္ရိွ ရဟန္းငယ္မ်ားကလည္း ရဟန္းႀကီး၊ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကို ရိွခိုးကန္ေတာ့ၾကသည္။ မိမိတို႔တြင္ အျပစ္ၾကီးငယ္ရိွပါကလည္း ခြင့္လႊတ္ပါရန္ ေတာင္းပန္ၾကသည္၊ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံမွ ၾသဝါဒကိုခံယူၾကသည္။ ဗုဒၶေဒသနာအရ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ကို အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ ပညာရွင္တို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ အေၾကာင္းက နတ္ျပည္၌နတ္ပရိတ္မ်ားကုိ အဘိဓမၼာေဒသနာ အက်ယ္ေဟာၾကား ၿပီးဆံုးေသာေန႔သည္ *သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔*
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
စႏၵကူးေတာ၌ အရွင္သာရိပုတၱရာအား အဘိဓမၼာေဒသနာအက်ဥ္း ေဟာၾကားၿပီးဆံုးေသာေန႔သည္လည္း*သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔* ျဖစ္သည္။ တဖန္အရွင္သာရိပုတၱရာက တပည့္ငါးရာတို႔အား အဘိဓမၼာေဒသနာကို မက်ဥ္းမက်ယ္ အလယ္အလတ္ ေဟာၾကားၿပီးဆံုးေသာ ေန႔သည္လည္း *သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔* ျဖစ္သည္။
* အဘိဓမၼာ(၇)က်မ္း *
၁။ ဓမၼသဂၤဏီ၊
၂။ ၀ိဘင္း၊
၃။ ဓာတုကထာ၊
၄။ ပုဂၢလပညတ္၊
၅။ ကထာ၀တၳဳ၊
၆။ ယမိုက္၊
၇။ ပ႒ာန္းဟူ၍ ခုနစ္က်မ္းရွိသည္။
(၁)ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္စေသာတရားတို႔ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ က်မ္းကို*ဓမၼသဂၤဏီက်မ္း*ဟုေခၚသည္။
(၂)ခႏၶာစေသာတရားတို႔ကို
သုတၱန္နည္း၊ အဘိဓမၼာနည္းတို႔ျဖင့္ အေမးအေျဖျပဳလုပ္ကာ အက်ယ္ေ၀ဖန္
ေဟာၾကားေသာက်မ္းကို *၀ိဘင္း က်မ္း*ဟုေခၚသည္။
(၃)ဓာတ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေဟာၾကားေသာက်မ္းကို *ဓာတုကထာ*ဟုေခၚသည္။
(၄)ပုဂိၢဳလ္ အမ်ဳိးတို႔ကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ အမည္တပ္၍ ေဟာၾကားေသာက်မ္းကို "ပုဂၢလပညတ္" ဟုေခၚသည္။
(၅)အယူ၀ါဒႏွင့္ဆိုင္ေသာစကားတုိ႔ ၏တည္ရာျဖစ္၍ အဘိဓမၼာ အႏွစ္သာရတို႔ႏွင့္ျပည့္စံုေသာက်မ္းကို*ကထာ၀တၳဳ*ဟုေခၚသည္။
(၆)အႏုလံုႏွင့္ ပဋိလံု၊ ပုစာၦႏွင့္၀ိသဇၨာနာ၊ သႏိၷ႒ာန္ႏွင့္ သံသယအစံုစုံျပဳ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာက်မ္းကို *ယမိုက္က်မ္း*ဟုေခၚသည္။
(၇)အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေဟာေတာ္မူေသာက်မ္း၊ ကုသိုလ္စေသာတရားတို႔ကို ႏွစ္ဆယ့္ေလး ပစၥည္းျဖင့္ ေ၀ဖန္ေသာ က်မ္း၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္၏ က်က္စားရာျဖစ္ေသာ က်မ္းကို *ပ႒ာန္းက်မ္း*ဟု ေခၚသည္။ အဘိဓမၼာတရားသည္ (အမိေက်းဇူးဆပ္တရားျဖစ္ျခင္း) (နတ္ျပည္၌ေဟာၾကားျခင္း) (သံုးလၾကာမွ်ေဟာရျခင္း) (ပကတိဘုရားႏွင့္ နိမိၼတဘုရားတို႔ တစ္လွည့္စီေဟာၾကားျခင္း) ဟု ထူးျခားခ်က္ေလးမ်ဳိးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ တရားျဖစ္သည္။ အဘိဓမၼာတရားသည္ (ပါဠိ၏ နက္နဲျခင္း) (သေဘာအဓိပၸါယ္၏ နက္နဲျခင္း) (ေဟာၾကားပံုအစီအစဥ္၏ နက္နဲျခင္း) (ဉာဏ္ေတာ္၏ နက္နဲျခင္း) စေသာ ဂမီၻရေလးမ်ဳိးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ တရားျဖစ္သည္။ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို (သင္ယူျခင္း)(ၾကားနာျခင္း)(ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း)ေၾကာင့္ လင္းႏို႔သားရဟန္းငါးရာကဲ့သို႔ နမရူပပရိေစၦဒဉာဏ္ရင့္သန္ျခင္း၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရရန္ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ ေကာင္းျဖစ္ျခင္း၊ ေဘးဥပါဒ္အႏၲရယ္ကင္းေ၀းျခင္း၊ က်က္သေရမဂၤလာ အျဖာျဖာႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းဟူေသာ အက်ဳိးထူး တရားမ်ားရရွိႏိုင္သည္။
====================
သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔ကုိ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္အျဖစ္ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ထုိေန႔တြင္ နယ္တုိင္း ျမိဳ႕တုိင္း၌ ဆီမီးမ်ား ထြန္းညွိကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ၾက၏။ ထုိအစဥ္အလာကား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွ မယ္ေတာ္နတ္သားအား ေက်းဇူးဆပ္ေသာ အားျဖင့္ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူျပီး သကၤႆနဂုိရ္ျပည္ေတာင္တံခါးသုိ႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူရာအခါ၌ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းမွ ၾကိဳဆုိခဲ့သည့္ အစဥ္အလာကုိ နည္းမွီကာ ယေန႔တြင္ ဆီမီးမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္၏။
ဘုိးဘြားမိဘဆရာသမားမ်ားအား ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံမ်ားျဖင့္ ျပစ္မွားမိခဲ့သည္ရွိေသာ္ အျပစ္ခပ္သိမ္း ပေပ်ာက္ျငိမ္းဖုိ႔ ကန္ေတာ့ၾကသည့္ မိဘဆရာပူေဇာ္ပြဲမ်ား၊ ဝါတြင္းသုံးလ ဝါဆုိဝါကပ္ေတာ္မူၾကသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား ဝါက်ြတ္သည့္အခါ အျပစ္ရွိက အခ်င္းခ်င္း ေတာင္းပန္ေျပာၾကား ၾကေသာ ပဝါရဏာေန႔ အခမ္းအနားမ်ား၊ မီးထြန္းပြဲအခမ္းအနား စသည္ျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာမ်ားစြာ ျပည့္ႏွက္ေန႔သည့္ ေနထူးေန႔ျမတ္ပင္ျဖစ္သည္။ မဟာသကၠရာဇ္(၁၀၉)ခုႏွစ္၊ ဝါဆုိလျပည့္ သာဝတၳိျပည္ ေကာသလမင္းၾကီး၏ က႑ ဥယ်ာဥ္မွဴး ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အတုိင္း စုိက္ပ်ဳိးအပ္ေသာ က႑မၺသရက္ျဖဴပင္အနီးမွာ တိတၳိတုိ႕ကုိ ႏွိမ္ႏွင္းေတာ္မူရန္ ေရမီးအစုံစုံ တန္ခုိးျပာဋိဟာကုိ ျပေတာ္မူသည္။
ဤသုိ႕ ယမုိက္(ေရးမီးအစုံ) ျပာဋိဟာကုိ ျပေတာ္မူျပီး၍ ဝါဆုိလျပည့္ ညေနဆည္းဆာခ်ိန္တြင္ ေရွးျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔နည္းတူ တာဝတိ`ံသာ နတ္ျပည္၌ ဝါကပ္ေတာ္မူ၍ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအား အဘိဓမၼာတရားေဟာၾကားေတာ္မူရန္ တာဝတိ`ံသာနတ္ျပည္သုိ႔ ေျခႏွစ္လွမ္း(သုံးဖဝါး)ျဖင့္ ၾကြသြားေတာ္မူ၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္၌ ဝါတြင္းသုံးလပတ္လုံး ဝါကပ္သီတင္းသုံးရန္ ပယ္လယ္ကသစ္ပင္ရင္းရွိ သိၾကားမင္း၏ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာၾကီးေပၚ၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူ၏။
ဤသုိ႔ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္သုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၾကြေတာ္မူလ်ွင္ လူျပည္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာကုိျပပြဲသုိ႔ စုေဝးေရာက္ရွိၾကကုန္ေသာ လူအေပါင္းတုိ႕က ေကာင္းကင္သုိ႔ ေမ်ွာ္ၾကည့္၍ ဘုရားရွင္ အဘယ္သို႔ ၾကြေတာ္မူပါသနည္းဟု ေမးေလ်ွာက္သျဖင့္ ဒိဗၺစကၡဳဧတဒဂ္ရ အရွင္အနုရုဒၶါမေထရ္က ဘုရားရွင္သည္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ဝယ္ သိၾကားမင္း၏ ပ႑ဳကမၺလာ ေက်ာက္ဖ်ာထက္၌ ဝါကပ္ေတာ္မူလ်ွင္ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအမွဴးျပဳေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းအား အဘိဓမၼာတရားကုိ ေဟာၾကားရန္ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္သုိ႔ ၾကြေတာ္မူ၏ဟု ေျဖၾကား၏။
လူတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ မဖူးျမင္ရသမ်ွ ဤအရပ္မွ မျပန္အံ့ဟု ၾကံျပီးလ်ွင္ သာဝတၳိျပည္အနီးဝယ္ အသီးသီး သစ္ခက္တဲမ႑ပ္ကုိ ျပဳ၍ ေနၾကကုန္၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေရွးဦးကပင္လ်ွင္ အရွင္ေမာဂၢလန္အား သင္ခ်စ္သားသည္ ဤပရိတ္သတ္အား တရားေဟာရစ္ရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ျပီး ျဖစ္၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ပ႑ဳကမၺလာျမေက်ာက္ဖ်ာေပၚ၌ ၇-ဝါေျမာက္ဝါကပ္ေတာ္မူ၍ ဝါတြင္းသုံးလပတ္လုံး အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ တစ္ဖန္ အရွင္သာရိပုတၱရာအား အဘိဓမၼာတရား အက်ဥ္းေဟာေတာ္မူ၏။
အရွင္သာရိပုတၱရာမွလည္း မိမိ၏ တပည့္ ရဟန္းငါးရာအား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ အဘိဓမၼာအက်ဥ္းကုိ မိမိဉာဏ္ျဖင့္ ခ်ဲ႕ကာ မက်ဥ္းမက်ယ္ အလယ္အလတ္အားျဖင့္ ျပန္လည္ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ တာဝတႎသာ၌ အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားျခင္းျပီးဆုံးသည္ႏွင့္ တျပိဳက္နက္ အရွင္သာရိပုတၱရာက တပည့္ ရဟန္းငါးရာကုိ အဘိဓမၼာတရား သင္ျပပုိ႔ခ်ေပးမႈလည္း ျပီးဆုံးေလေတာ့၏။ ထုိေန႕ကား သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔တည္း။ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူျပီးေသာ္ သိၾကားမင္းအား ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သင္သိၾကားမင္း၏ နတ္ျပည္၌ ငါ့ဘုရားျပဳဘြယ္ကိစၥကုိ ျပဳျပီးျပီ။ လူ႔ျပည္ရွိ သကၤႆနဂုိရ္ျပည္သုိ႔ ငါဘုရားဆင္းသက္ေတာ္မူအံ့ဟု မိန္႕ေတာ္မူ၏။
သီတင္းက်ြတ္လဆန္း၈ရက္ေန႔တြင္ အရွင္ေမာဂၢလာန္မွ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သုိ႔ တက္ေတာ္မူျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အဘယ္အရပ္၌ ဆင္းသက္မည္နည္းဟု ေမးေလ်ွာက္သျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ခ်စ္သား သင္၏ ေနာင္ေတာ္ၾကီး သာရိပုတၱရာ ဝါကပ္ရာ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္ ေတာင္တံခါး၌ သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႕ ပဝါရဏာေန႔တြင္ ဆင္းသက္ေတာ္မူမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ လူအေပါင္းတုိ႕အား ထုိအေၾကာင္းကုိ အရွင္ေမာဂၢလန္မွတဆင့္ ၾကားသိရျဖင့္ သီတင္းက်ြတ္လဆန္း ၉ရက္ေန႔၌ပင္ သကၤႆနဂုိရ္ျပည္ ေတာင္တံခါးသုိ႔ ေရွးရႈသြားၾကကုန္၏။ သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔ေရာက္ေသာ္ သိၾကားမင္းသည္ တာဝတိႎသာနတ္ျပည္ သုဒႆနျမိဳ႕မွသည္ သကၤႆနဂုိရ္ျပည္ေတာင္တံခါးဝထိ ေရႊေစာင္းတန္း၊ ပတၱျမားေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္းဟူေသာ ေစာင္းတန္းေလွကားသုံးသြယ္ကုိ တင့္တယ္စြာ စီရင္၏။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ တျပိဳင္နက္ ထြန္းလင္းေစလ်က္ အတုမရွိေသာ အသေရေတာ္ကုိ ျပေတာ္မူ၍ ပတၳျမားေစာင္းတန္းျဖင့္ ဆင္းသက္ၾကြေတာ္မူ၏။ ျဗဟၼာၾကီးတုိ႕က ဘုရားရွင္အား ေရႊထီး ေငြထီး၊ သႏၱာထီးတုိ႔ျဖင့္ အသီးသီးမုိးလ်ွက္ လက်္ာဘက္ရွိ ေရႊေစာင္းတန္းျဖင့္၊ သိၾကားမင္းအမွဴးရွိေသာ နတ္အေပါင္းတုိ႕မွ ေရႊတံခြန္၊ ေငြတံခြန္၊ ပုလဲတံခြန္တုိ႕ကုိ ကုိင္လ်ွက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ကာ လက္ဝဲဘက္ရွိ ေငြေစာင္းတန္းျဖင့္ ဆင္းသက္လာကုန္၏။
ဤသုိ႔အတုမရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အသေရေတာ္ကုိ ဖူးျမင္ရေသာ လူပရိတ္သတ္အေပါင္းတုိ႔သည္ အားရဝမ္းသာျဖစ္၍ ဘုရားအျဖစ္ကုိ မေတာင္းတသူ တစ္ဦးမ်ွပင္မရွိေပ။ အရွင္သာရိပုတၱရာက တပည့္ရဟန္းငါးရာႏွင့္တကြ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္စုံ၌ ဦးခုိက္ရွိခုိးၾက၏။ အရွင္သာရိပုတၱရာ ျမတ္စြာဘုရား ယေန႔ ခပ္သိမ္းေသာ လူနတ္ျဗဟၼာတုိ႔သည္ အတုမရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အသေရေတာ္ကုိ ဖူးျမင္ၾကရ၍ လြန္စြာ ျမတ္နုိးၾကကုန္လ်က္ ဘုရားဆုကုိ ေတာင့္တၾကကုန္၏။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္သာရိပုတၱရာအား ခ်စ္သား ကိေလသာမီးတုိ႔၏ ျငိမ္းရာ ေအးျမသည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ၾကကုန္ေသာ သဗၺညဳတဘုရားရွင္တုိ႕အား ျဗဟၼာနတ္လူအေပါင္းတုိ႕က ဤသုိ႕ ခ်စ္ျမတ္နုိးၾကကုန္သည္သာတည္းဟု ေမးကာ ေျဖကာျဖင့္ တရားေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ထုိတရားကုိနာၾကားၾကရ၍ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ တပည့္ငါးရာသည္ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ထုိေန႔သည္ကား သီတင္းက်ြတ္
လျပည့္ေန႔ေပတည္း။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႕ကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ မယ္ေတာ္ သႏၱဳႆိတနတ္သားအမွဴးရွိေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းအား အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားေတာ္မူျပီးခဲ့ေန႔၊ အရွင္သာရိပုတၱရာအား အဘိဓမၼတရားအက်ဥ္း ေဟာေတာ္မူျပီးခဲ့သည့္ေန႔၊ အရွင္သာရိပုတၱရာမွ တပည့္ရဟန္းငါးရာအား မက်ဥ္းမက်ယ္ အဘိဓမၼာတရားကုိ ေဟာေတာ္မူျပီးခဲ့သည့္ေန႔၊ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ ေဟာေတာ္မူျပီးေနာက္ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္မွ သကၤႆနဂုိရ္ျပည္သုိ႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူခဲ့သည့္ေန႔၊ ဝါဆုိဝါကပ္ေတာ္မူၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ား အျပစ္ရွိက အခ်င္းခ်င္း ေျပာၾကားၾကရေသာ ပဝါရဏာေန႔၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သကၤႆနဂုိရ္ျပည္သုိ႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူရာအခါ၌ ၾကိဳဆုိပူေဇာ္ၾကေသာ နတ္ျဗဟၼာႏွင့္လူအေပါင္းတုိ႔ ဘုရားဆုပန္ၾကေသာေန႔ မ်ားသည္ သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔ျဖစ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ေန႔ထူး ေန႔ျမတ္ေပါင္းမ်ားစြာမွ ေရွးဘုရားရွင္တုိ႔၏ ထုံးအတုိင္း မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၱဳႆိတနတ္သားအား ေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူျပီးသည့္ေန႔ကုိ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ဟု မွတ္တမ္းတင္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
အရွင္နာယက(ဗုဒၶတကၠသိုလ္)
ဓမၼရတနာ